سیستم PACS در بیمارستان امام اهواز راه اندازی شد

دسته ها: اخبار استان اخبار

سیستم PACS در بیمارستان امام اهواز راه اندازی شد

با تلاش های صورت گرفته توسط مرکز مدیریت آمار و فنآوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و همراهی مسئولان و کارشناسان مرکز آموزشی-درمانی امام خمینی(ره) اهواز، سیستم PACS در این بیمارستان راه اندازی شد.

به گزارش خوزنیوز؛ دکتر کامبیز معصومی در این خصوص اظهار کرد: با راه اندازی سیستم پکس، آرشیو همه عکس های رادیولوژی، سی تی اسکن، آنژیوگرافی، سونوگرافی، آندوسکوپی و سایر موارد به صورت دیجیتال انجام می گیرد و کلیه گرافی های بیماران این بیمارستان به صورت دیجیتالی آرشیو خواهند شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون آرشیو تصاویر رادیولوژی و سی تی اسکن به صورت دیجیتال در بیمارستان امام(ره) اهواز در حال انجام است، افزود: پس از ذخیره گرافی بیمار توسط این سیستم، پزشک معالج می تواند از طریق نرم افزار نصب شده بر رایانه هر کدام از بخش های درمانی، عکس را مشاهده کند. همچنین این قابلیت وجود دارد که پزشک از این طریق، جواب گرافی بیمار را نیز به تصویر ضمیمه کند.

سرپرست مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز گفت: یکی دیگر از مزیت های راه اندازی این سیستم این است که با قوی تر شدن زیرساخت های HIS و اتصال سیستم PACS به آن، می توان پرونده الکترونیکی بیمار را ایجاد و آرشیو کرد.

معصومی اظهارکرد: با توجه به اینکه باقی ماندن عکس و گرافی بیماران در محیط، خطرات زیست محیطی را به دنبال دارد، بنابراین حذف کاغذ و عکس فیزیکی در جهت جلوگیری از بروز این خطرات، یکی از ضرورت های اصلی راه اندازی سیستم PACS در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز به شمار می رود.

وی بیان کرد: فاز دوم این اقدام که توسط مرکز مدیریت آمار و فنآوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به صورت جدی در حال پیگیری برای انجام شدن است، راه اندازی سیستم پکس جامع است؛ سامانه پکس جامع نیازمند آن است که سامانه پکس بیمارستان های دانشگاه در سراسر استان راه اندازی و بیماران براساس کدملی پذیرش شوند.

معصومی عنوان کرد: پذیرش بیمار با کدملی و راه اندازی سیستم پکس جامع در همه بیمارستان ها این امکان را فراهم می کند که پزشک در هر بیمارستانی از شهرهای استان که مستقر باشد، امکان مشاهده گرافی بیمار را در محل بیمارستان خود داشته باشد و در این صورت از رفت و آمدهای بیمار از شهری به شهر دیگر کاسته می شود.

اخبار استان اخبار