شرایط ثبت نام مشمولان پذیرفته شده در دانشگاه ها

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

شرایط ثبت نام مشمولان پذیرفته شده در دانشگاه ها

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا، ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی برای مشمولان پذیرفته شده دردانشگاه های داخل کشور را تشریح کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نجف حمیدزاده افزود: مشمولانی که با داشتن شرایط اولیه مندرج در دفترچه راهنمای کنکور سراسری، در یکی از دانشگاه های داخل کشور پذیرفته شده اند، طبق قانون خدمت وظیفه عمومی و آیین نامه اجرایی مربوط می توانند از معافیت تحصیلی برخوردار شوند.
وی افزود: مشمولان فاقد غیبت می بایست با نامه درخواست معافیت تحصیلی صادره از دانشگاه پذیرفته شده، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) شهرمحل استقراردانشگاه مورد پذیرش مراجعه کرده تا مجوز ثبت نام اولیه برای آنان صادر شود.
این مقام انتظامی در خصوص نحوه ادامه تحصیل دانشجویان انصرافی بیان کرد: دانشجویان در طول مدت تحصیل، تنها یکبار می توانند از رشته تحصیلی و دانشگاه قبلی انصراف داده و در صورتی که حداکثر ظرف مدت یک سال از تاریخ انصراف در رشته و دانشگاه جدید پذیرفته شوند، از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.
حمیدزاده گفت: سربازان حین خدمت در صورت قبولی در مقطع کارشناسی و بالاتر می بایست با نامه درخواست معافیت تحصیلی صادره از دانشگاه پذیرفته شده، به دفاتر( پلیس+10)محل استقرار دانشگاه مورد پذیرش مراجعه و در صورت داشتن شرایط ادامه تحصیل، نامه ترخیص از خدمت صادر و پس از انجام تسویه حساب با یگان خدمتی،از طریق دفاتر (پلیس+10) مجوز ادامه تحصیل صادر می شود.
سرهنگ حمید زاده تاکید کرد: دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت سربازی و یا اخذ کارت معافیت از خدمت ، حق ادامه تحصیل ندارند.
وی گفت:مشمولان در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir ، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 و یا سامانه پیامک به شماره 110206010 از آخرین اخبار مربوط اطلاع کسب کنند.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار