صدور کارت پایان سربازی به شرط گذراندن دوره پیشگیری از اعتیاد

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

صدور کارت پایان سربازی به شرط گذراندن دوره پیشگیری از اعتیاد

سخنگو و معاون کاهش تقاضا وتوسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: کارت پایان خدمت سربازی به شرط گذراندن دوره های آموزشی اجباری پیشگیری از اعتیاد صادر می شود.
پرویز افشار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا به امضای تفاهمنامه ای بین سازمان نظام وظیفه عمومی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با انعقاد این تفاهمنامه ‌از این پس آموزش پیشگیری از اعتیاد برای سربازان الزامی می شود که بخشی از این دوره آموزشی به بصورت حضوری و بخشی دیگر به صورت مجازی انجام می شود.
وی ادامه داد: ‌سربازان نظام وظیفه پس از گذراندن آموزش ها و برگزاری آزمون مربوطه گواهی کسب می کنند که در پرونده آنان قرارخواهد گرفت و با این گواهی نامه، کارت پایان خدمت آنان صادر می شود.
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: در همین راستا ، ظهر امروز شنبه ، تفاهمنامه پیشگیری از اعتیاد با سازمان نظام وظیفه امروز امضا شد.
وی تاکید کرد: اگر بیماری اعتیاد سربازی کشف شود ، آن سرباز بر اساس این تفاهمنامه تحت پوشش درمان قرار خواهد گرفت.
افشار اظهار کرد: این تفاهمنامه در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و استفاده از شرکای جدید منعقد می شود و دارای اهمیت بالایی است چرا که سازمان نظام وظیفه عمومی گلوگاه مناسبی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و کشف افراد دارای رفتارهای مخاطره آمیز به شمار می آید.
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی عنوان کرد: سالانه 400 هزار تن به سازمان نظام وظیفه مراجعه می کنند واز آنجا به وزارت دفاع، سپاه و نیروی انتظامی اعزام می شوند.
به گزارش ایرنا در زمان حاضر یک میلیون 325 هزار معتاد در کشور وجود دارد.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار