ضرورت ارائه آموزش‌های مهارتی به فارغ التحصیلان دانشگاهی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آئین معارفه مدیرکل استان تهران بر ضرورت نقش آفرینی این استان در ارائه آموزش‌های تکنولوژی نرم و مهارت آموزی به فارغ التحصیلان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، علی اوسط هاشمی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع، بهترین عبادت را خدمت خالصانه که محصول ایمان، توکل و اخلاق می‌باشد به خلق برشمرد.

وی با بیان اینکه تهران باید تریبون مهارت آموزی در کشور باشد، اذعان داشت: استان تهران نیازمند تطبیق وزن خود با داشته‌هایش می‌باشد و جلوگیری از خزان حاصل از کرونا با توسعه سهم مهارت آموزی در ارائه خدمات، تولیدات باکیفیت و ایجاد و ثبات اشتغال امکان پذیر است.

معاون وزیر تصریح کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به دنبال ارائه دانشنامه مهارت به فارغ التحصیلان دانشگاهی با سنجش مهارت دانشجویان در ترم آخر و ارائه آموزش‌های مهارتی به آنان هستیم.

وی ایجاد شهرک‌های مهارت در سراسر کشور در زمین‌ها با کاربری آموزشی را از برنامه‌های این سازمان اعلام و افزود: ضرورت دارد با ارائه آموزش‌های مهارتی منجر به ایجاد و پایداری اشتغال، در جامعه جریان داشته باشیم و از این طریق تقاضا و اشتیاق مردم برای کسب مهارت را بالا ببریم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان ساخت: پیشنهادی مبنی بر سوق سه میلیون دانشجوی ترک تحصیل کرده زیرخط فقر به بازار کار با کسب آموزش‌های مهارتی را به معاون ریاست جمهور ارائه نمودیم.

هاشمی با بیان اینکه بپذیریم توسعه بدون مشارکت زن و مرد امکان پذیر نخواهد بود، افزود: ضرورت سرمایه سازی در منابع انسانی جز ضرورت می‌باشد و جابجایی سرمایه‌های انسانی فرصت زایی را به همراه دارد و باید به جوانان فرصت دهیم.

ابلاغ سند جدید مهارت مراکز آموزشی استان تهران در ۱۸ محور

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با اشاره به در اولویت قرار گرفتن ابلاغ سند جدید مهارت مراکز آموزشی استان تهران در ۱۸ محور، اذعان داشت: برای پیشبرد سیاست‌های سند ابلاغی درخواست تخصیص ۸۰ درصد از درآمدهای کسب شده به خود استان را داریم.

پوراندخت نیرومند از ایجاد منابع درآمدزایی پایدار با راه اندازی مدیریت سبز در مراکز آموزشی خبر داد و افزود: هدفمندسازی مدیریت سبز مراکز با ساز و کاری دنبال می‌شود تا با تغییر مدیریت‌ها، طرح رها نشده و به نتیجه مطلوب برسد و مرکز شهید چمران به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر تسهیل روند کار مراجعین، اعلام داشت: سعی می‌شود ارائه کلیه خدمات به مراجعین اعم از آزمون، تأسیس مؤسسات کارآموزی آزاد، بازرسی‌ها و … به صورت آنلاین صورت پذیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در پایان سخنان خود با تأکید بر اخلاق و قانون مداری خواستار تطبیق محل خدمت کارکنان و با احکام کارگزینی شأن شد.

رحیم عابدی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی مؤسسات کارآموزی آزاد در ادامه بر لزوم تشکیل کمیته تحول در استان تهران تأکید کرد.

رضا گرزین، مدیرکل پیشین آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، مسئولیت‌ها را میدان آزمایش الهی دانست و بیان داشت: تغییرات، فرصت‌های جدید برای ایجاد تحولات است و برای پیشبرد اهداف یا راهی خواهیم ساخت یا راهی خواهیم یافت.

بر اساس این گزارش در پایان معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اهدا لوح از زحمات رضا گرزین، مدیرکل پیشین آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، تقدیر به عمل آورد و برای پوراندخت نیرومند آرزوی موفقیت در راستای تحقق اهداف عالیه سازمانی کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار