طرح تولید پوشاک در روستاها به زودی اجرا می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طرح تولید پوشاک در روستاها به زودی اجرا می‌شود

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از اجرای آزمایشی طرح تولید پوشاک در ۵ استان دارای نرخ بیکاری بالا خبرداد و گفت:طرح تولید پوشاک در روستاها به زودی در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، غلامرضا سلیمانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه طرح تولید پوشاک مناطق روستایی تا چند ماه آینده در همه ۳۱ استان اجرا می‌شود، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به همت بخش خصوصی فعال در حوزه پوشاک و مشاوران داخلی و خارجی، این طرح را تهیه و تدوین کرده است.
وی با بیان اینکه توسعه صنعت پوشاک از برنامه‌های اساسی سازمان در برنامه ششم است افزود: ایجاد اشتغال در برنامه‌های اولویت دار دولت و همینطور در برنامه پنج ساله ششم توسعه نیز تاکید فراوان شده است.
وی افزود: برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌ها در کشور باید به نحوی باشد که به تولید و اشتغال به ویژه در مناطق حاشیه نشین، مناطق روستایی و مرزی کمک شایان توجه کند.
سلیمانی با بیان اینکه صنعت پوشاک از جمله ظرفیت‌های اشتغال زا در کشور است که می‌تواند تا عمق روستاها توسعه پیدا کند، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر کشور به ویژه مناطق روستایی و مرزی با بحران کم آبی، پدیده خشکسالی و کاهش تولید و در آمد مواجه شده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه صنعت پوشاک در ایران از سابقه دیرینه‌ای برخوردار است، گفت: این صنعت می‌تواند سهم بسزایی در تولید ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد صادرات غیرنفتی کشور داشته باشد.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: صنعت نساجی به ویژه پوشاک از قدمت طولانی برخوردار بوده و از جمله مهمترین بخش‌های اشتغال آفرین در کشور است.
وی افزود: در شرایط کنونی که کشور با معضل بیکاری مواجه است توجه به صنعت مزبور از اهمیت خاص برخوردار است.
سلیمانی با بیان اینکه صنعت پوشاک از جمله صنایع مزیت دار کشور است، یادآور شد: چرخ صنایع نساجی حتی با رونق صنعت پوشاک تندتر خواهد شد بنابراین می‌طلبد مسئولان به این حوزه توجه جدی داشته باشند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار