طرح ۲ فوریتی نمایندگان مجلس برای تعویق کنکور ارشد 98

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار
طرح ۲ فوریتی نمایندگان مجلس برای تعویق کنکور ارشد 98
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اصرار اعضای کمیسیون آموزش مجلس برای تأخیر در برگزاری کنکور ارشد ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، میرزاده گفت: در ادامه این جلسه اعضای کمیسیون سوالات خود را پرسیدند که بیشتر ناظر به وقوع سیل و مشکلات ایجاد شده برای محصلان و دانشجویان بود و بر این نکته تاکید داشتند که باید کنکور ارشد به تعویق بیفتد؛ البته وزارت علوم بر این نظر بود که همانند زلزله‌زدگان برای سیل‌زدگان نیز سهمیه‌ای در نظر گرفته شود.

 

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون معتقدند بودند اگرچه اختصاص سهمیه لازم است ولی کافی نیست و باید به ویژه زمان کنکور ارشد ۹۸ به تاخیر بیفتد زیرا فارغ از بحث دانشجویانی که در مناطق سیل‌زده حضور داشتند، در بسیاری از دانشگاه‌ها گروه‌های جهادی تشکیل شده و برای امدادرسانی و کمک به مناطق سیل‌زده رفته‌اند که آنها نیز شامل این مساله خواهند شد.

به گفته سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، مقرر شد وزارت علوم بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

خبرگزاری تسنیم نیز به نقل از جبار کوچکی نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامیاز تدوین طرحی دو فوریتی برای تعویق کلیه آزمون‌های سازمان سنجش، در قوه مقننه خبر داد و گفت: در این طرح آمده است تا آزمون‌های ذکر شده تا تاریخ ۱۵ خرداد به تعویق بیفتد.

وی ادامه داد:این طرح تاکنون به امضاء ۴۰ نماینده رسیده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد:فردا (سه‌شنبه) این طرح دو فوریتی تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس می‌شود.

به گزارش تسنیم متن این طرح دو فوریتی به شرح زیر است:

وزارت علوم (سازمان سنجش) موظف است به منظور حمایت از داوطلبان کنکور در استان‌های سیل‌زده و همچنین داوطلبانی که به منظور حمایت از آنها به این مناطق اعزام شده‌اند، برگزاری کلیه آزمون‌ها از جمله کارشناسی ارشد را به بعد از ۱۵ خرداد موکول کند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار