عملکرد ۴ شهرستان خوزستان در اشتغالزایی صفر است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عملکرد ۴ شهرستان خوزستان در اشتغالزایی صفر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان، عملکرد چهار شهرستان در زمینه اشتغالزایی در سال گذشته را صفر عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نور محمد پور پیش از ظهر امروز در نشست شورای اشتغال استان خوزستان اظهار کرد: دستور کار جلسه امروز عملکرد کمیته فنی در خصوص بررسی و تأیید طرح های اشتغال فراگیر، توسعه اشتغال پایدار روستایی و عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی ۹۶ و سامانه رصد است. تا پایان ۲۷ اسفند سال قبل، کل طرح های ارجاعی به دبیرخانه کارگروه اشتغال یک هزار و ۲۴۸ طرح و تعداد طرح های مصوب ۶۰۳ مورد بوده است.

محمد پور با اشاره به اینکه تسهیلات درنظر گرفته شده برای طرح های مصوب ۴۶۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: این طرح ها، چهار هزار و ۷۹۷ مورد اشتغالزایی دارند.

وی افزود: در حوزه طرح روستایی ۳۳۲ طرح با ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و دو هزار و ۴۷ اشتغالزایی و همچنین در زمینه اشتغال فراگیر ۲۷۱ طرح با ۲۸۹ میلیارد تومان تسهیلات و اشتغالزایی دو هزار و ۷۵۰ تصویب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با انتقاد از کم کاری برخی شهرستان ها اضافه کرد: متأسفانه با وجود اینکه بالاتر از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال داریم ولی چهار شهرستان عملکرد صفر و همچنین هفت شهرستان عملکرد زیر چهار طرح داشتند که با توجه انجام سفرهای شهرستانی بسیار با حضور استاندار (به منظور تشریح طرح اشتغال فراگیر و دیگر امور حوزه اشتغال) انتظار داشتیم که شهرستان ها از این اعتبارات به نحو احسن استفاده کنند.

محمد پور در ادامه با اشاره به اینکه عملکرد شهرستان اندیکا، حمیدیه، گتوند و لالی صفر بوده است، بیان کرد: طرح هایی که زیر چهار طرح داشتند نیز امیدیه، رامشیر، دشت آزادگان، هفتکل و هندیجان هر کدام یک طرح و همچنین کارون با چهار طرح بوده است. با توجه به اعتبار و سهم خوب استان در زمینه مشاغل فراگیر بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون برنامه و بودجه سهم استان خوب است، از شهرستان ها انتظار داریم که به کمیته فنی طرح ارائه و اعتبارات را نیز جذب کنند.

وی تاکید کرد: هدف ما از این طرح ها ایجاد اشتغال پایدار است که در این راستا به زنجیره ارزش توجه و از تصویب طرح های تکراری خودداری و فقط طرح های مکمل و پشتیبان را مصوب کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان یادآور شد: سرانه اشتغال مصوب شده و بنا به اعلام وزیر سرانه هر طرح ۷۵ میلیون تومان باید باشد که برخی از طرح های استان حتی ۱۳۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان به بالا است.

محمدپور با تأکید بر اینکه باید از تسهیلات فراگیر بند الف و ب تبصره ۱۸ به خوبی بهره مند شد، گفت: متأسفانه تاکنون در استان خوزستان فقط از ۱۷ درصد ظرفیت آن استفاده شده و از این بین مشاغل روستایی بالاتر از ۵۱ درصد طرح معرفی کردند.

وی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی ۱۲ طرح فراگیر با اعتبار ۸۶ میلیارد و ۱۴۱ تومان ارائه داده است، افزود: برق منطقه ای یک طرح فراگیر با اشتغالزایی پنج نفر و مبلغ اعتباری ۳۰۰ میلیون تومان، جهاد کشاورزی ۷۵ طرح فراگیر با ۸۹ میلیارد و ۷۵۹ میلیون تومان و روستایی نیز ۲۵۱ طرح با ۱۴۲ میلیارد و ۳۰۳ میلیون تومان بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با اشاره به تحقق ۱۲۷ درصدی اشتغال در سامانه رصد ادامه داد: سامانه حمل و نقل پایانه ها، کمیته امداد، بهزیستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی از جمله سازمان های با عملکرد بالای ۱۰۰ درصد بوده اند.

محمدپور تصریح کرد: در استان خوزستان ۵۴ هزار بیمه شده جدید (در سازمان تأمین اجتماعی) در سال گذشته داشتیم و همچنین ۲۵ هزار شکایت داشتیم که سه هزار و ۲۰۰ نفر منجر به اخراج شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار