فعالیت همه مراکز فنی‌وحرفه‌ای خوزستان در تابستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فعالیت همه مراکز فنی‌وحرفه‌ای خوزستان در تابستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به فعالیت تمام مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در تابستان، گفت: برای ثبت‌نام در دوره‌های تابستان هیچ محدودیتی وجود ندارد و مراکز آمادگی جذب دانش‌آموزان و علاقه‌مندان را دارند.

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، در خصوص اوقات فراغت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، با اشاره به فعالیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در تابستان، اظهار کرد: تمام مراکز در تابستان برای ارایه آموزش فعال هستند اما به دلیل محدودیت و الزام صرفه‌جویی در برق، دوره‌هایی که قرار بود در نوبت عصر برگزار شوند، تعریف نشدند.

وی افزود: در استان 55 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از 600 آموزشگاه آزاد وجود دارد که تمام این مراکز در تابستان فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شامل تمام اقشار جامعه می‌شود و گروه هدف آن بیشتر جوانان و به خصوص جوانان بیکار و فاقد مهارت هستند. بنابراین این آموزش‌ها در هر دو بخش خصوصی و دولتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در اردیبهشت‌ماه، عنوان کرد: هدف از این طرح فراگیری آموزش در اوقات فراغت بود و در این بازدید دانش‌آموزان با این مراکز آشنا و ترغیب شدند که در فصل تابستان و اوقات بیکاری در این مراکز آموزش مهارت ببینند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: مراکز ما اکنون آمادگی جذب این افراد را دارند و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام دوره‌های تابستان به مراکز مراجعه کنند. برای ثبت‌نام افراد نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد.

سواعدی ادامه داد: این آموزش‌ها در سه ماهه اول امسال انجام شد و 13 هزار و 125 نفر دوره، معادل یک میلیون و 467 هزار و 718 نفرساعت در بخش دولتی به صورت رایگان ارایه شد. در بخش خصوصی نیز هفت هزار و 724 نفردوره معادل یک میلیون و 764 هزار و 588 نفرساعت آموزش ارایه شد که این دوره‌ها در تابستان نیز برگزار می‌شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار