فیسبوک در شرف استقلال محتوایی

دسته ها: اخبار

با لینک یا پیوند که آشنایی دارید! لینک نوشته ها و عکس هایی هستند که وقتی روشون کلیک کنید، به یه صفحه دیگه که حاوی اطلاعات جدیدی هستند منتقل میشین. فیسبوک قرار است به زودی کلیه لینک هایی که به خارج فیسبوک منتهی میشن رو از ساختارش حذف کنه. این شرکت قصد دارد در عین حفظ ارتباطش با آژانش های خبری، روزنامه ها ومجلات، خود را به یک منبع خبری بی رقیب و مستقل تبدیل کند. فیسبوک اولین قدمش برای تحقق این هدفش را در هفته اخیر برداشت. جزییات بیشتر را در این مطلب بخوانید!

لینک ها عمدتا در فضای فیسبوک برای به اشتراک گذاری اخبار به کار می آیند و به نظر میرسد مقامات فیسبوک این اصل را به خوبی درک کرده اند. همچنین این اصل بر هیچ کس پوشیده نیست که هم اکنون فیسبوک ی منبع خبری بی نظیر و منسجم محسوب میشود. اما در حال حاضر فیسبوک تنها یک منبع جمع آوری کننده اخبار است و محتوای اخبار را از آژانس های دیگر که دارای پیج یا صفحه رسمی در فیسبوک هستند دریافت میکند. فیسبوک مدتهاست که قصد دارد این بحث را پایان بخشد و خود رسانه ای مستقل در رساندن اخبار باشد. برای تحقق این هدف منابع بی شماری نیز دارد. از جمله آنها میتوان به زیر مجموعا های این شرکت همچون Flipboard اشاره کرد. فلیپبورد یک مجله خبری است که اخبار را از منابع تایید شده جمع آوری و در یک قالب یک پارچه و منظم به نمایش میگذارد. برخی ویژگی های این اپلیکیشن جالب قرار است به کمک اپلیکیشن اصلی فیسبوک بیاید و آن را از پیش بی نظیر تر نموده و کاملا مستقل از صفحات لینک شده گرداند. 

در اخرین آپدیت اپلیکیشن فیسبوک در اندروید نتیجه عملی شدن این اقدام برای چند آژانس خبری مانند NewYork Times و NBC NEWS قابل مشاهده است. شایان ذکر است که فیسبوک همیشه اولین تست های خود را بر روی نسخه های اندرویدی اپلیکیشن هایش عملی و سپس نسخه تکمیل شده را در سایر پلت فرم ها ارائه میکند. حال شما در صورتی که بر روی یک لینک خبری که به وبسایت های دو آژانس خبری مذکور منتی میشوند کلیک کنید، بجای باز شدن صفحات در یک مرورگر محتویات این وبسایت ها بصورت مستقیم از سرور فیسبوک و بدون اتلاف وقت بصورت کاملا آنی به نمایش در می آیند. همچنین بعلت یک پارچه بودن محیط نمایش محتوا در فیسبوک خبری از فونت های بد شکل و مشکلات وبسایت های سوم شخص نیست. همه چیز به بهترین نحو بدون صرف زمان اضافی به نمایش در می آید. 

امکان نمایش تبلیغات نیز در محیط این صفحات به ارائه کنندگان محتوای اخبار داده شده است اما در اینجا این سوال ممکن است پیش بیاید که پس آمار نمایش اخبار چگونه به مسئولین داده  خواهد شد؟ اگر فرد مستقیما به وبسایت منتقل شود آمار حضور و بازدیدش توسط سایت ثبت میشود اما حال این هدف چگونه بدون بازدید شدن صفحات میسر خواهد شد؟ با توجه به اینکه این سرویس هنوز برای تعداد محدودی از آژانس ها عملی شده حزییات بیشتر در این زمینه از سوی فیسبوک ارائه نشده. اما در کل به نظر ایده بسیار منسجم و مناسبی ارزیابی می شود که نهایتا سبب میشود افراد از گشت و گذار در سایت های مختلف بی نیاز گردند. 

اخبار