قوانین بازدارنده در مسیر ایجاد اشتغال فراوان است/ صنایع پتروشیمی در استخدام‌ها باید اولویت را به نیروهای بومی اختصاص دهند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

قوانین بازدارنده در مسیر ایجاد اشتغال فراوان است/ صنایع پتروشیمی در استخدام‌ها باید اولویت را به نیروهای بومی اختصاص دهند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در ماده ۴۷ به صراحت گفته‌ایم که اولویت جذب با نیروهای بومی است. با فریبکاری در استخدامی‌ها این موضوع محقق نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر ماهشهر، علی گلمرادی ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال این شهرستان اظهار کرد: باید برای حل مشکل اشتغال از کارگروه‌های تخصصی استفاده کنیم و‌ در این مسیر راهگشا باشیم.

وی با بیان اینکه باید اقدام به تشکیل کارگروه ویژه کنیم، افزود: سردرگمی در کلان کشور و به تبع آن در شهرستان‌ها وجود دارد، با استفاده از رویه‌های پیشین برای حل مشکل اشتغال به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس با اشاره به شعار سال، گفت: باید در اشتغال‌زایی از حالت معمول خارج شویم. با تداوم وضعیت موجود مشکلات حل نمی‌شود و باید در این باره با برنامه و جهادی عمل کنیم.

گلمرادی اظهار کرد: مقتضیات شهرستان بندر ماهشهر با دیگر مناطق متفاوت است و قانون اشتغال در این منطقه باید بر اساس این مقتضیات تغییر کند.

وی عنوان کرد: فاز ۲ منطقه ویژه مغفول مانده بود، نباید اجازه می‌دادیم صنایع مادر شکل بگیرد بدون اینکه صنایع پایین‌دستی و تکمیلی برای آن تعریف شود. صنایع تکمیلی آلایندگی کمتر و اشتغالزایی بیشتری دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در ماده ۴۷ به صراحت گفته‌ایم که اولویت جذب با نیروهای بومی است. با فریبکاری در استخدامی‌ها این موضوع محقق نمی‌شود. اگر محرز شد از ماده ۴۷ عدول شده برخورد قانونی خواهد شد.

گلمرادی با تأکید بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان بومی، گفت: صنایع پتروشیمی حق ندارند نیازهای خود را از بیرون حوزه انتخابیه تأمین کنند مگر اینکه اقلام مورد نیاز آنها در این منطقه وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه با اعتبارات دولتی مشکلات حل نخواهد شد، اظهار کرد: باید بخش خصوصی وارد کار شود تا شاهد رونق تولید و اشتغال باشیم. منابع دولتی محدود است و نمی‌تواند در مسیر حل مشکلات راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه سیستم‌ حاکم بر صنایع سیستم غلطی است، گفت: شهرک‌های صنعتی در منطقه ما با وجود صنایع عظیم پتروشیمی و بنادر وضعیت بسیار اسفناکی دارند. باید شهرک‌های صنعتی را فعال کنیم.

نماینده بندر ماهشهر در خانه ملت با بیان اینکه مشکلات تولید و اشتغال بزرگ‌ترین تهدید برای نظام است، گفت: در استخدامی‌ها ۱۰۰ درصد جذب باید از نیروهای بومی باشد.

گلمرادی بیان کرد: همه باید با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و در کنار همدیگر برای رفع مشکل اشتغال تلاش کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار