مخالفت مجلس با اولویت استخدام معلمان حق‌التدریس نهضت سواد آموزی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

مخالفت مجلس با اولویت استخدام معلمان حق‌التدریس نهضت سواد آموزی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح اولویت دادن به استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز طرح اصلاح بند «ب» ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص استخدام گروه‌هایی از معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت‌ سوادآموزی است، در دستور کار قرار گرفت که پس از سخنان مخالفان و موافقان به تصویب نرسید.

بر اساس این طرح مقرر شده بود سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شوند با هدف ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، در طول اجرای قانون برنامه ششم توسعه نسبت به جذب معلم به ترتیب اولویت از میان نیروهای حق‌التدریس، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و نیروهای دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اقدام کرده و ردیف‌های استخدامی و اعتبار مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش را فراهم کنند.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به دلیل مغایرت با اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت که اولویت را به جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان داده است، با این طرح اعلام مخالفت کرد اما دولت از طرح مذکور دفاع کرد.

در نهایت کلیات این طرح به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۷۰ رأی موافق، ۱۰۷ رأی مخالف و ۱۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۰ نماینده حاضر در صحن، با کلیات طرح اصلاح بند «ب» ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه مخالفت کردند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار