مهلت نقل و انتقالات دانشجویان تمدید شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهلت نقل و انتقالات دانشجویان تمدید شد

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان از تمدید مهلت نقل و انتقال دانشجویان تا دهم خرداد ماه جاری خبر داد و گفت: تاکنون حدود 7500 دانشجو تقاضای خود را در سامانه نقل و انتقال دانشجویی ثبت کرده‌اند.
دکتر ابوالحسن ریاضی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این مطلب به تشریح جزییات نقل و انتقالات دانشجویان اشاره کرد و افزود: مطابق سنوات گذشته سایت نقل و انتقالات سازمان امور دانشجویان که تحت عنوان سامانه “سجاد” از اول اردیبهشت ماه به منظور ثبت تقاضای دانشجویان برای میهمانی فعال بود و علاقه مندان به مدت یک ماه فرصت داشتند درخواست‌های خود را در این سامانه ثبت کنند، اما با توجه به تقاضای دانشجویان و اختلالی که در ابتدای ثبت نام در سامانه ایجاد شد این مهلت تا دهم خرداد ماه تمدید شد تا افرادی که متقاضی نقل و انتقالات به شکل میهمان در دانشگاه‌های دیگر هستند تقاضاهای خود را در این سامانه وارد کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه حدود 7500 دانشجو تقاضای میهمانی در دانشگاه‌های دیگر را ارائه داده‌اند،‌ تصریح کرد: بیشترین درخواست‌ها عمدتا از دانشگاه‌های دولتی و در مقطع کارشناسی صورت گرفت و معمولا این درخواست‌ها بصورت متمرکز از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ است.
به گفته دکتر ریاضی، بر اساس مقررات نقل و انتقالات سازمان امور دانشجویان، درخواست‌ها صرفا به منظور مهمانی صورت می گیرد و برای موارد دیگر هیچ انتقالی صورت نخواهد گرفت و درخواست‌های مهمانی نیز باید تابع شرایط خاص باشد در غیر اینصورت به آنها ترتیب اثر داده نمی‌شود.
به گفته معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، شرایط خاص برای این درخواست‌ها صرفا برای دانشجویان دختر در صورتی که ازدواج کرده باشند و محل کار همسر آنها در شهر دیگری باشد و بعد از دوره دانشجویی نیز ازدواج کرده باشند، دانشجویانی که در دوران تحصیل دچار بیماری‌های صعب العلاج شده باشند که نیازمند درمان در محل دیگری باشند یا مشکلاتی که از لحاظ خانوادگی برای آنها ایجاد شده باشد و برخی موارد خاص دیگر از جمله شرایط نقل و انتقال دانشجویان برای میهمانی محسوب می‌شود.
دکتر ریاضی درخواست‌های نقل و انتقالات عموم دانشجویان پذیرفتنی نیست، تاکید کرد: در هنگام ثبت نام در کنکور به وضوح قید شده است که دانشجویان در انتخاب رشته و محل تحصیل خود دقت کنند چرا که بعد از پذیرفته شدن نقل و انتقال صورت نمی گیرد ضمن اینکه محل تحصیلی دانشجویان تابع نمره تحصیلی و قبولی آنها است. بنابراین این نقل و انتقالات صرفا برای دانشجویانی که دچار مشکل شده اند به منظور فراهم نمودن تحصیل آنها در شرایط بهتر صورت می گیرد.
وی یادآور شد: درخواست‌های نقل و انتقالات در ابتدا در دانشگاه مبدا رسیدگی می شود در صورتی که این درخواست‌ها مورد پذیرش دانشگاه مبدا باشد در دانشگاه مقصد پرونده‌ها بررسی خواهد شد.
معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: درخواست‌های نقل و انتقال دانشجویان فقط باید از طریق سامانه صورت بگیرد و این امکان از اول اردیبهشت ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد و در نهایت نتایج آن نیمه تیر ماه اعلام خواهد شد.
دکتر ریاضی در پایان خاطر نشان کرد: آیین نامه مربوط به نقل و انتقال میهمانی دانشجویان در سامانه درج شده است و توصیه می‌شود علاقمندان قبل از ثبت نام در این سامانه شرایط انتقال را بطور دقیق مطالعه کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار