نیازمندان، برای بهره‌مندی از طرح اشتغالزایی به کمیته‌امداد محله خود مراجعه کنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

نیازمندان، برای بهره‌مندی از طرح اشتغالزایی به کمیته‌امداد محله خود مراجعه کنند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از اجرای 1.5 میلیون طرح اشتغال‌زایی و خود کفایی 700 هزار خانواده از آغاز به کار معاونت متبوعش خبر داد.
به گزارش ایسنا، حجت الله عبدالملکی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به پوشش 900 هزار نفر در طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد گفت: منظور از خودکفایی یک خانواده این است که دخل و خرج آنها وضعیت مناسبی داشته باشد. کمیته امداد به دنبال این است که در کنار حمایت جانبی مانند کمک‌هزینه مسکن، پرداخت جهزیه و … قدرت درآمد زایی خانواده‌های تحت پوشش را افزایش دهد تا جایی که این افراد دستشان در جیب خودشان باشد و نیازی به کمک نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد درآمد دارند ولی درآمدشان کم است افزود: کمیته امداد به این خانوارها کمک می کند که درآمدشان با کمک طرح‌های اشتغال‌زایی افزایش یابد.
به گفته عبدالملکی از سال 74 و با تشکیل معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد 1.5 میلیون طرح اجرا شده و 700 هزار خانواده خودکفا شده‌اند. بسیاری از این افراد در حال حاضر خیرین بزرگ هستند که حتی تا 100 کودک یتیم را سرپرستی می کنند و یا اینکه خودشان تعداد زیادی واحد اشتغال زایی کوچک دارند و به تولید ملی نیز کمک می‌کنند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه بیش از 60 درصد افراد تحت پوشش کمیته امداد زنان و به ویژه زنان سرپرست خانوار هستند اظهار کرد: بخش زیادی از مجریان طرح‌های اشتغال زایی نیز از میان همین زنان بوده‌اند.
عبدالملکی با بیان اینکه اولویت کمیته امداد در طرح‌های اشتغال زایی به کارگیری افراد تحت پوشش این کمیته است تصریح کرد: بیش از 900 هزار نفر از افراد تحت پوشش در طرح‌های اشتغال زایی کمیته امداد مشغول به کار شده‌اند. دولت و وزارت تعاون رفاه و امور اجتماعی متولیان اصلی اشتغال در کشور هستند و کمیته امداد نیز متولی اشتغال محرومان است.
وی با بیان اینکه محرومان واقعی می توانند برای ورود به طرح‌های اشتغال‌زایی به کمیته امداد محل سکونت خودشان مراجعه کنند ادامه داد: کمیته امداد با بررسی اجمالی آنها و تایید محرومیتشان آنها را وارد این چرخه می‌کنند. اقدام جدید کمیته‌امداد همزمان با تغییر اساس نامه آن حرکت به سمت جداکردن خدمات خود در عرصه‌های مختلف بوده است.
معاون اشتغال کمیته امداد در ادامه اظهار کرد: برای مثال کمیته امداد به افرادی که نیازمند کمک هزینه معیشت هستند در کنار کسانی که مشکل مسکن و یا اشتغال دارند به طور جداگانه‌ای خدمات ارائه می‌کنند این مسئله باعث شده است که بخش زیادی از توان کمیته امداد برای پراختن به حوزه اشتغال آزاد شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار