همکاری نامناسب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات / تصویب تعداد 2247 طرح اشتغالزایی درکمیته فنی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

همکاری نامناسب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات / تصویب تعداد 2247 طرح اشتغالزایی درکمیته فنی

جلسه شورای اشتغال خوزستان بعد از ظهر امروز با حضوراستاندار خوزستان و جمعی از مسؤلان، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، جلسه شورای اشتغال خوزستان بعد از ظهر امروز با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسؤلان، برگزار شد.

معلون امور اقتصادی استانداری خوزستان در این نشست، اظهار کرد: به منظور بررسی دستورالعمل و تعیین تکلیف بانک‌ها و ارجاع آنها به شهرستان‌ها تنها 4 روز فرصت داریم که در حال حاضر وقفه‌ای به وجود آمده ‌و نمی‌توان بین 800 تا 900 طرح را در کارتابل استان معلق بگذاریم.

همکاری ضعیف بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشتغالزایی

وی افزود: با وجود برگزاری هر 3 روز یک بار جلسات تخصصی مربوط به کارگروه‌ها از جمله کمیته فنی، همچنان این وقفه وجود دارد ضمن اینکه تا پایان هفته باید تمام طرح‌های موجود در کارتابل تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: ممکن است متقاضیان به دلیل افزایش نرخ ارز به بانک مراجعه نکنند اما با این وجود نیز یکی از دلایل عمده همکاری نکردن بانک ها است. بر اساس گزارش‌ها برخی از طرح‌ها که در کمیته فنی مصوب می‌شود به بانک ارجاع داده نمی‌شود که این به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رتبه ۳۱ خوزستان در جذب تسهیلات خانگی و بانوان

بحرینی مقدم با اشاره به گزارش وزارت کشور در رابطه با جذب تسهیلات مشاغل خانگی و بانوان، گفت: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به طور مشترک با پرداخت 10 میلیارد تومان مقام سی و یکم کشور دارند.

وی افزود: به نظر می‌رسد این مبلغ تا 14 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده اما در سیستم ثبت نشده است تا گزارش به‌روزرسانی شود.

بحرینی با بیان اینکه اعتبارات امسال ابلاغ شده است، عنوان کرد: این اعتبارات با وجود اینکه کاهش پیدا کرده اما به بانک‌ها ابلاغ شده که انتظار می‌رود دستگاه‌های تخصصی و دبیرخانه هر چه سریع‌تر طرح‌ها را به بانک‌های مورد نظر اعلام و برنامه‌ریزی عملیاتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه از 2 هزار و 200 طرح حدود یک هزار و 500 طرح در دست بررسی بانک ها است، بیان کرد: در 2 طرح اشتغال فراگیر و پایدار روستایی 25 میلیارد تومان پرداخت شد که این مبلغ نسبت به اعتبارات اختصاصی بالا است.

عدم پرداخت 30 درصد از اعتبارات اشتغال‌زایی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: میزان پرداخت‌ها به طرح‌های روستایی 4.9 درصد و در اشتغال فراگیر 2.5 درصد است که شیوه رسیدگی و پرداخت این تسهیلات در بانک‌های استان خیلی مناسب نیست و در حد زنگ خطر است.

وی با اشاره به احصاء اشکلات موجود در نحوه رسیدگی بانک‌ها در خوزستان، بیان کرد: تا کنون 30 درصد از 12 هزار میلیارد تومان اعتبارات اشتغال‌زایی توزیع نشده و باید موانع و مشکلات در سطح بانک‌های استان به منظور افزایش میزان پرداخت تسهیلات باید رفع شود.

تصویب تعداد 2247 طرح درکمیته فنی اشتغالزایی

در ادامه این نشست نیز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، اظهار کرد: تعداد طرح‌های مصوب کمیته فنی 2 هزار و 247 طرح است که میزان تسهیلات آنها بالغ بر 14 هزار میلیون ریال با اشتغالزایی 13 هزار و 528 نفر است.

وی افزود: تعداد طرح‌های اشتغالزایی روستایی نیز یک هزار و 541 طرح با اعتبار بالغ بر 5 هزار میلیون ریال تسهیلات و اشتغالزایی 6 هزار و 177 نفر است.

سید نور محمدپور گفت: تعداد طرح های فراگیر 706 طرح با اعتبار تسهیلات بالغ بر 8 هزار میلیون ریال و اشتغالزایی هفت هزار و 351 نفر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ارائه آمار عملکرد اجرای طرح اشتغال فراگیر، توسعه اشتغال روستایی، ارائه گزارش عملکرد تسهیلات مشاغل خانگی از محل اعتبار سال گذشته و ابلاغ تسهیلات مشاغل خانگی امسال از جمله دستورکارهای این جلسه است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار