واحدهای مهارت افزایی رایگان ارائه می شود/ آخرین تغییرات ۲ دانشگاه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

واحدهای مهارت افزایی رایگان ارائه می شود/ آخرین تغییرات ۲ دانشگاه

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: هیات امنای دانشگاه های علمی کاربردی و فنی حرفه ای مشترک شده، شورای گسترش و برنامه ریزی متمرکز نیز برای هر دو دانشگاه پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی گفت: وزارت علوم از پیشگامان طرح آمایش آموزش عالی است و در سال ۹۴ وقتی این طرح به تصویب شورای عالی انقلا ب فرهنگی رسید، بلافاصله ستاد آمایش در وزارت علوم تشکیل شد و تا کنون ۳۰ جلسه برگزار کرده است.

وی ادامه داد: تمام ۸ بند تکلیفی که در ستاد آمایش آمده برای آن تعیین تکلیف شده و بر روی آن کار شده است. تا کنون دو بار گزارش اجرایی طرح آمایش آموزش عالی در ستاد نقشه جامع علمی کشور و شورای اسلامی شدن دانشگاه ها ارائه شده است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: یکی از دو طرح اقتصاد مقاومتی که در اختیار وزارت علوم است، منحصرا در ارتباط با پیاده سازی طرح آمایش آموزش عالی است.

وی ادامه داد: در بحث ساماندهی که در طرح آمایش آمده است، تمام مراکز آموزش عالی کشور در بخش دولتی، ارزیابی شدند، ۴۶ موسسه آموزش عالی جزء موسسات در حال توسعه شناخته شدند و برنامه های راهبردی این موسسات در ستاد آمایش تصویب شده و در سال ۹۷، این نظام ساماندهی اجرا می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: در بخش یکپارچه سازی سنجش و پذیرش نیز از سال آینده نظام سنجش و پذیرش به صورت یکپارچه در همه بخش ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه طرح آمایش آموزش عالی به صورت تدریجی در حال اجرا است افزود: جلوی درخواست هایی که خارج از ماموریت دانشگاه ها است در دولت یازدهم گرفته شد. و در بخش هماهنگی بین مباحث مهارتی، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

شریعتی نیاسر ادامه داد: در حال حاضر یکی از مباحثی که پیگیری می شود تعامل دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای، در راستای اعتلای امر مهارت افزایی در آموزش عالی است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که دراین رابطه صورت گرفته، این است که هیات امنای این دانشگاه مشترک شده، شورای گسترش و برنامه ریزی متمرکز برای هر دو دانشگاه پیش بینی شده و بخشنامه ای به دانشگاه ها ارائه شده، که یک سری واحدهایی که در جهت مهارت افزایی دانش آموختگان موثر است به صورت رایگان در بازه زمانی مجاز دانشجویان، و مازاد بر واحدهای موظفی، دروسی که به مهارت افزایی کمک می کند را ارائه دهند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار