وجود 3 میلیون جوان تحصیل‌کرده بیکار در کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

وجود 3 میلیون جوان تحصیل‌کرده بیکار در کشور

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس به وجود 3 میلیون جوان تحصیل‌کرده بیکار در کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم برای تأمین معیشت خود مشکل دارند و دولت باید در مدت باقی مانده از مسؤولیت خود، از کارهای حاشیه‌ای دست بردارد و به معیشت مردم توجه کند.
به گزارش بازارکار به نقل از حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلبهار افزود : آن چیزی که باید امروز برای آن تلاش کرد ایجاد در جهت تولید و اشتغال و به‌کارگیری نیرو جوان در کشور است در تمام دنیا وجود نیرو انسانی جوان و باانگیزه یک فهرست برای آن کشور است ولی در کشور ما به دلیل بی‌تدبیری از این فهرست به‌درستی استفاده‌نشده است.
وی به وجود 3 میلیون جوان تحصیل‌کرده بیکار در کشور اشاره کرد و ادامه داد: ما نه‌تنها از این فهرست استفاده نکردیم بلکه به دلیل بی‌تدبیری این برای کشور ما به یک تهدید تبدیل‌شده است و تنها را علاج اجرای درست طرح اقتصاد مقاومتی است تا بتوانیم از این نیروها در حوزه‌های مختلف استفاده شود.
وی با تأکید بر جلوگیری از قاچاق کالا گفت: انتظار ما از دولت این است که در این 3 سال باقی‌مانده عمر خود برخلاف گذشته از مسائل حاشیه‌ای دست بردارد و برخلاف قبل که مسائل اصلی نظام که همان تولید و اشتغال است که در اولویت کار نبوده است را در دستور کار قرار دهند و الآن که کشورهای اروپایی و غربی هم نشان دادند که هیچ تعهد برای وعده‌های خود ندارند توان خود را در جهت حل مسائل داخلی کشور و استفاده از نیرو جوان کشور قرار دهند.
پژمانفر با تأکید بر اینکه باید رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم و معیشتی محرومان در اولویت کار دولت باید باشد، به بحث قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد، ادامه داد: دولت در این خصوص برنامه مشخصی ندارد قرار بود یارانه افراد پر درآمد حذف شود نه محرومین این ابزاز شناسایی در اختیار دولت است باید افرادی که در آمد های بی‌حساب‌وکتاب دارند شناسایی شوند و یارانه آن‌ها قطح گردد.
این نماینده مجلس یکی از خواسته‌های مهم مردم از نمایندگان را اجرای عدالت توسط تمام مسئولان در جامع ذکر کرد؛ و افزود: کسی که حقوق نجومی دریافت می‌کند و درآمده‌ای بی‌حساب‌وکتاب دارند. این عین بی‌عدالتی است اگر با آن‌ها برخورد صورت نگیرد.
وی با بیان اینکه بی‌عدالتی مثل خنجری می‌ماند که روح انسان را آزار می‌دهد، ادامه داد: وقتی چند نفر در یک‌شب از محل کمپانی واردات خودرو هر نفر 400 میلیارد به دارایی خود اضافه می‌کنند این‌ها عین بی‌عدالتی است مردم از این مسائل گلایه‌مند هستند که باید جلوی این کارها در کشور گرفته شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار