پاسخ مدیر کانون زبان خوزستان به ادعای تاخیر در پرداخت بیمه مدرسان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پاسخ مدیر کانون زبان خوزستان به ادعای تاخیر در پرداخت بیمه مدرسان

پاداش، اضافه‌کار، بیمه، افزایش حقوق و ده‌ها مساله دیگر همواره در حوزه مالی مطرح هستند. عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت بیمه مدرسان کانون زبان، چند سالی است که در رسانه‌ها مطرح شده است و این بار مدرسان کانون زبان ایران در خوزستان، به تاخیر در پرداخت بیمه از سوی این کانون معترض هستند.

برخی مدرسان کانون زبان خوزستان معترض بودند که با وجود کسر حق بیمه از حقوق آن‌ها، پرداخت بیمه با تاخیر چند ماهه انجام می‌شود و بیمه‌ی دو ماه گذشته این افراد نیز تاکنون واریز نشده است. به همین دلیل نیز این مدرسان نمی‌توانند از خدمات درمانی بیمه استفاده کنند.

مسعود ورناصری، مدیر کانون زبان خوزستان در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: کانون زبان خوزستان حدود 10 سال است کار خود را در استان انجام داده است و در حال حاضر حدود 100 مدرس در مراکز کانون زبان در خوزستان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: کانون زبان یک نهاد دولتی است و تمام کارهای کانون به صورت سراسری و متمرکز از سوی تهران انجام می‌شود و ما تصمیم‌گیرنده نیستیم. حتی حقوق‌ها نیز از طرف تهران پرداخت می‌شوند؛ ما تنها مجری کانون زبان ایران در استان هستیم.

مدیر کانون زبان خوزستان درباره اعتراض برخی مدرسان کانون زبان به تاخیر در پرداخت بیمه، تصریح کرد: اگر هزینه‌ی بیمه از حقوق مدرسان کم شده است، قطعا بیمه برای آن‌ها پرداخت می‌شود. وقتی مبلغ بیمه واریز نشده است، حتما بیمه آن مدرس مشکلی دارد. این افراد باید برای حل مشکل خود به من مراجعه کنند تا اقدامات لازم انجام شود.

وی گفت: هر کدام از مدرسان اگر مشکلی دارند، باید این مشکل را با کمک یکدیگر حل کنیم. مدرسان باید اطمینان داشته باشند اگر حل مشکلات آن‌ها، راهکارهای قانونی داشته باشد، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مشکل آن‌ها حل شود. همچنین گاهی برخی مدرسان شرایط لازم برای بیمه‌شدن را ندارند.

ورناصری تاکید کرد: بیمه همه مدرسان پرداخت شده است و این افراد هیچ مشکلی برای استفاده از خدمات درمانی بیمه ندارند. اگر کسی نمی‌تواند از خدمات درمانی استفاده کند یا مبلغ بیمه او واریز نشده است، حتما بیمه او با مشکلی مواجه شده است و این افراد باید برای حل مشکل خود به من مراجعه کنند.

وی همچنین درباره حذف هزینه بدی آب و هوا در حقوق پرداختی به مدرسان که از سال 88 انجام شده است، گفت: این کار به صورت سراسری و از طرف مرکز انجام شده است؛ در این زمینه ما تصمیم‌گیرنده نبوده‌ایم و من نمی‌توانم در این خصوص توضیحی بدهم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار