پرداخت تسهیلات۵ هزار میلیاردی در حوزه اشتغالزایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

منصوری با تاکید بر اینکه الگوی منطقه‌ای در دریافت تسهیلات رعایت شود، گفت: با باز شدن منابع، طرح‌های فناورانه در اولویت قرار گیرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان «عیسی منصوری» در این جلسه با بیان اینکه دولت ۲ برنامه اصلی در حوزه اشتغال را پیشرو دارد، گفت: اشتغال فراگیر(طرح تکاپو) در سطح ملی و منطقه‌ای و اشتغال از طریق تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش روستایی از جمله برنامه‌های مهم دولت است.
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون ۱۸ هزار میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان طرح به تصویب رسیده است.
وی ادامه داد: از ۶ هزار و ۲۰۰ انعقاد قرارداد تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با اشتغال ۱۶۴ هزار نفر انجام شد.
منصوری با بیان اینکه در پالایش طرح‌ها برخی ریزش می‌کنند لذا بازنگری طرح‌ها امری ضروری است، تصریح کرد: در بخش روستایی رسته‌ها را قانون‌گذار مشخص می‌کند و در اشتعال فراگیر نیز یافته‌ها، منطقه‌ای است و کارگزاران استان کارگزارهای توانا و قابل اعتمادی هستند.
وی در خصوص تبعیض اختیار تصمیم‌گیری، گفت: به استانداران ابلاغ که سهم روستایی معادل ۱۵ میلیارد تومان به استان‌ها محول می‌شود و دستگاه‌هایی اجرایی چارچوب‌ها را با شرایط کشور تنظیم کنند.
وی در خصوص اثربخشی طرح‌ها با بیان اینکه با روش‌هایی غیر از وام باید اشتغال را تداوم دهیم، اذعان کرد: اثربخشی طرح‌ها امری مهم است و اکنون که طرح‌ها به مرحله اجرا رسیدند نظارت‌ها باید بیشتر شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار