چرا نحوه پذیرش خانواده ایثارگران در دانشگاه‌ها تغییر کرد؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

چرا نحوه پذیرش خانواده ایثارگران در دانشگاه‌ها تغییر کرد؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس علل تغییر در نحوه پذیرش خانواده ایثارگران در دانشگاه‌ها و حدنصاب شرایط علمی و امتیاز برای آنها را تشریح کرد.
داود محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه هفته گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر در نحوه پذیرش خانواده ایثارگران در دانشگاه‌ها، گفت: بر اساس این مصوبه کمیسیون آموزش و تحقیقات کسب حداقل درصد از حدنصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شدگان (آخرین فرد پذیرفته شده گزینش آزاد در هر کدرشته محل) از 70 به 80 و برای برخی کد رشته‌های حساس مانند رشته‌های پزشکی و مهندسی این عدد از 70 به 85 درصد تغییر یافت.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: این تصمیم کمیسیون آموزش با این هدف صورت گرفت که افراد پذیرفته شده دارای سهمیه به پذیرفته‌شدگان غیر سهمیه‌ای نزدیک شوند و سطح علمی در دانشگاه‌ها افزایش یابد.
وی قانون سهمیه کنکور برای خانواده‌های ایثارگران را قانونی متقن و به پاس ارج نهادن به ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: همه ما مدیون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های این عزیزان در دوران هشت سال ساله دفاع مقدس هستیم و چنین بسته‌های حمایتی از خانواده‌های جنگ در اکثر کشورهایی که درگیر این مسئله بودند، وجود دارد.
این نماینده مردم در مجلس در پاسخ به این سئوال که برخی انتقاد می‌کنند که نباید برای رشته‌های حساس که با جان انسان سر و کار دارد سهمیه‌ای باشد، گفت: به طور معمول این مباحث همواره پس از هر اشتباه پزشکی یا مهندسی در جامعه مطرح می‌شود ولی ریشه این مسائل را باید در نحوه آموزش در دانشگاه‌ها جست و جو کرد نه در چنین مواردی.
محمدی تصریح کرد: در سال‌‌های گذشته افرادی که از این طریق وارد دانشگاه‌های کشور شده‌اند از توان علمی بالایی برخوردار بودند و مشکلاتی از این دست که در جامعه مطرح است، گریبانگیر این افراد نشده است.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: امروز در دانشگاه‌های کشور به لحاظ کیفی وضعیت نامطلوبی را شاهد هستیم و این مسئله باید از جهات مختلف کیفی سازی در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد؛ ضمن اینکه سهیمیه در نظر گرفته شده برای خانواده‌های ایثارگران در مقاطع مختلف در تغییر بوده و تصمیم اخیر کمیسیون آموزش نیز برای ارتقای سطح علمی دانشگاه‌ها صورت گرفت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار