کاهش تعداد مراکز علمی کاربردی به ۶۰۰ مرکز/ایجاد ۱۰۰ مرکز نوآوری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کاهش تعداد مراکز علمی کاربردی به ۶۰۰ مرکز/ایجاد ۱۰۰ مرکز نوآوری

رئیس دانشگاه علمی کاربردی با تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت در واحدهای این دانشگاه، گفت: در حال حاضر بسیاری از واحدها در راستای کیفی‌سازی حذف شده و تعداد آن‌ها به ۶۰۰ مرکز رسیده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد حسین امید در مراسم تجلیل از مدرسان برگزیده دانشگاه علمی کاربردی که در استان آذربایجان شرقی برگزار شد، به نقش مهم و محوری مدرسان این دانشگاه در انتقال دانش و فناوری و مهارت‌های حوزه کسب و کار اشاره کرد و گفت: به منظور آرامش و کیفیت بخشی به خدمات مدرسان این دانشگاه تمامی مدرسان باید بیمه شوند که در این زمینه به دنبال پایش مراکز خود در استان‌ها هستیم؛ زیرا که مدرس باید آرامش لازم را برای تدریس داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱۱۰ مرکز در سال ۱۳۹۴ و با تاکید بر افزایش کیفیت و ارتقای سطح این دانشگاه افزود: هم اکنون این تعداد به ۶۰۰ مرکز رسیده است.

دکتر امید افزود: در دانشگاه جامع علمی کاربردی در بیش از ۸۰۰ رشته و همچنین ۸۰۰ دوره پودمانی و تک درس دانشجویانی را تربیت می‌کنیم که این آموزش‌ها بطور کامل مهارتی هستند.

وی ادامه داد: مراکز این دانشگاه پس از ۲۵ سال دارای اساسنامه شده و وضعیت باثباتی یافته‌اند که می‌توانند برای برنامه‌های بلندمدت برنامه ریزی کنند.

دکتر امید از ایجاد ۱۰۰ مرکز نوآوری در مراکز این دانشگاه خبر داد و گفت: این شرکت‌ها متشکل از دانشجویان خلاق دانشگاه هستند که از همه مراکز خواسته‌ایم حداقل یک مرکز نوآوری داشته باشند و از مدرسان دانشگاه می‌خواهیم دانشجویان را برای حضور در مراکز نوآوری تشویق کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه نباید به دنبال تربیت دانشجوی تئوری در این دانشگاه باشیم، گفت: البته وضع ما در زمینه اشتغال از دانشگاه‌های نظری بهتر است و ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه شاغل بوده، اما متاسفانه بسیاری از آنان در رشته خودشان شاغل نیستند که این امر نقطه ضعفی برای دانشگاه محسوب می‌شود.

دکتر امید اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه در حال تغییر بوده و این نویدی برای مدرسان است. تا سال گذشته دانشجویان این دانشگاه افرادی با خواستگاه‌های متفاوت بودند، اما از سال تحصیلی آینده اولین محصولات نظام جدید آموزش و پرورش وارد دانشگاه‌ها می‌شوند که این امر مزیتی چالشی برای مدرسان محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطر نشان کرد: اوج گیری این دانشگاه از سال آینده تحصیلی خواهد بود که انتظار ما از مدرسان ارتقای کیفیت است.

وی ادامه داد: از اساتید انتظار داریم در تدریس خود کم فروشی نداشته و تمامی سرفصل‌ها را اجرایی کنند و پیشنهادات خود را برای ارزیابی عناوین دروس ارائه دهند.

دکتر امید خاطرنشان کرد: از مدرسان انتظار می‌رود در ارزیابی دانشجویان بدون چشم‌پوشی و با سلامت کامل رفتار کرده و در راستای کشف خلاقیت گام برداشته شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین تصریح کرد: دروس کاربینی و کارورزی از مهم‌ترین دلایل تمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه هاست و این دانشگاه بر اجرای دقیق و کیفی این دروس تاکید دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار