کاهش مراجعات مردم به استانداری با راه‌اندازی سامانه سامد

دسته ها: اخبار استان اخبار

کاهش مراجعات مردم به استانداری با راه‌اندازی سامانه سامد

مدیر مرکز ارتباطات مردمی دولت در استان خوزستان گفت: با راه اندازی سامانه سامد دراستانداری خوزستان میزان مراجعات به استانداری از تعداد ۶۹۴ به ۵۰۰ مراجعه کاهش پیدا کرده است، که این آمار کاهش 39 درصدی مرجعات را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حمید لویمی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از دلایل تشکیل مرکز سامد حرکت در راستای بهبود روند اجرایی دولت بدون نیاز به حضور افراد است.

وی افزود: بر این اساس شهروندان با تماس از هر نقطه کشور با این سامانه می‌توانند پس از ثبت اطلاعات خود در سامانه، مهلت یک ماهه نیز برای آن‌ها تعیین می‌شود، تا به فرد شاکی پاسخ داده شود، و در صورت عدم رضایت از پاسخ امکان پیگیری برای وی ایجاد می‌شود.

مدیر مرکز ارتباطات مردمی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه در سال‌های گذشته افراد برای پیگیری شکایات خود به استانداری مراجعه می‌کردند، گفت: تعداد تماس‌های مردمی با شماره ۱۱۱ از ۳۲۹ به ۶۵۹ تماس در روز تماس افزایش پیدا کرده است، که این آمار نشان از رشد 50 درصدی تماس‌ها با سامانه است.

لویمی ادامه داد: میزان مراجعات به استانداری از تعداد ۶۹۴ به ۵۰۰ مراجعه کاهش پیدا کرده است، که این آمار کاهش 39 درصدی مرجعات را نشان می‌دهد.

وی، هدف از راه اندازی سامانه سامد کاهش مراجعات حضوری است، تا هر کسی نقضی را در مسائل اداری دیده و یا شکایتی داشته باشد با ۱۱۱ تماس بگیرد.

لویمی بیان کرد: کدملی و شماره تلفن افراد برای بازرسی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در سامانه سامد ثبت می‌شود، که هدف از این کار کمک به افرادی است که شکایت خود را ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار سامانه سامد در حوزه کمیته امداد، بهزیستی و بانک‌ها است؛ بیان کرد: متاسفانه بعضی از مراجعین سامانه سامد را برای کمک‌های مالی می‌دانند در حالی که این سامانه برای اصلاح روند اجرایی امور و نه کمک‌های مالی است.

لویمی متذکر شد: تمام تلاش خود را به کار می‌بریم تا هیچ دستگاهی شاکی را تهدید نکند و شرایط را به شکلی فراهم می‌کنیم که افراد بدون هیچ لکنت زبانی مشکلات و شکایات خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه چنانچه دستگاهی آمار شکایات بالایی داشته باشد، به لحاظ ارزیابی افت خواهد داشت؛ تاکید کرد: به طور حتم باید در جهتی حرکت کنیم که همه دستگاه‌ها اصلاح عملکرد داشته و به دنبال جلب رضایت ارباب رجوع باشند.

لویمی یاد آور شد: اصلاح سیستم را از درون سازمان‌ها انجام می‌دهیم و در حوزه دولتی ـ اجرایی درون سیستم نظارتی هستیم.

مدیر مرکز ارتباطات مردمی دولت در استان خوزستان در پایان با اشاره به رتبه استان در، درخواست‌ها برای کمک‌های مالی در حوزه کمیته امداد و درخواست اشتغالزایی برای افراد بیکار در سامانه سامد متذکر شد: اداره کل بهزیستی به عنوان یک ارگان حمایتی رتبه سوم و بانک‌ها رتبه چهارم درخواست‌ها را در این سامانه به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار استان اخبار