کمبود 5000 مربی بهداشت در مدارس!

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود 5000 مربی بهداشت در مدارس!

معاون سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با کمبود شدید مربی بهداشت در مدارس مواجه هستیم گفت: در صورتی که 5000 نیروی جدید وارد حوزه بهداشت و سلامت مدارس شود، برنامه‌های این حوزه ارتقا خواهد یافت.

کیومرث هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا، افزود: علیرغم اینکه 3000 مربی در بخش سلامت به تعداد مربیان سلامت اضافه شد، اما همچنان با کمبود 5000 نفری مربیان بهداشت مواجهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 8000 نیرو در بخش سلامت آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: بخشی از برنامه‌های حوزه بهداشت مدارس از جمله جداسازی آبخوری از سرویس‌های بهداشتی که با همکاری سازمان نوسازی صورت گرفته، یکی از مهمترین اقداماتی بود که برای ارتقای وضعیت بهداشتی مدارس صورت گرفت.

معاون سلامت وزیر آموزش و پرورش از ارتقای سلامت و بهداشت بوفه‌های مدارس خبر داد و گفت: طرح “مدارس مروج سلامت” با هدف ارائه تغذیه مناسب و الگوهای غذایی سالم به دانش‌آموزان شکل گرفته است و آموزش و پرورش توسعه مدارس مروج سلامت را با جدیت پیگیری می‌کند.

هاشمی تاکید کرد: نظارت بر بوفه مدارس به عهده مدیران است و تمام مدیران مجتمع‌های شهری و روستایی و مدیران مدارس باید طبق بخشنامه و دستورالعملی که در این رابطه به آنها ابلاغ شده، باید بر مواد غذایی و خوراکی‌های توزیع شده در بوفه‌ها نظارت کنند.

وی تاکید کرد: هرچند که تغییر و اصلاح الگوهای غذایی سالم از خانواده شکل می‌گیرد، اما آموزش و پرورش نیز وظیفه خود می‌داند تا در این رابطه اقدامات لازم را انجام دهد؛ ضمن آنکه باید فرهنگ سازی این امر از خانواده آغاز شود.

به گفته معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، اجرای طرح «آهن یاری» یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در مدارس دخترانه اجرا می‌شود و آموزش و پرورش مصرانه به دنبال اجرایی شدن برنامه‌های بهداشت و سلامت دانش آموزان به ویژه دانش‌آموزان دختر در مدارس است.

اخبار آموزش و پرورش اخبار