گلایه رئیس دانشگاه چمران از قرار گرفتن در سطح 2 کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

گلایه رئیس دانشگاه چمران از قرار گرفتن در سطح 2 کشور

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز نسبت بسیار پایین پذیرش دانشجوی دولتی در خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌ها را نشانه کم‌توجهی و بی‌مهری به مردم دانست و گفت: نمی‌توانیم هضم کنیم که در سطح 2 دانشگاه‌های کشور قرار داریم.

به گزارش ایسنا دکتر غلامحسین خواجه در حاشیه نشست معاونین آموزشی منطقه 10 کشور، اظهار کرد: نسبت پذیرش دانشجوی دولتی در خوزستان در مقایسه با دیگر استان‌های کشور بسیار پایین است و به نظر من این کم‌توجهی به مردم خوزستان است که صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانایی‌های خوزستان از معاونت آموزشی وزارت علوم خواستار کمک به موضوع جذب و پذیرش دانشجوی دولتی در خوزستان شد تا با توسعه رشته‌های مورد نیاز استان و منطقه، این ظرفیت‌ها فعال و به این نارسایی‌ها توجه شود.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: پذیرش دانشجوی دولتی در دانشگاه اصفهان بسیار بالا، اما در دانشگاه شهید چمران اهواز بسیار پایین است که نشان می‌دهد خوزستان حتی در این زمینه هم مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

خواجه با اشاره به اهمیت راه‌اندازی رشته باستان‌شناسی در شوش، گفت: رشته باستان‌شناسی جزو رشته‌هایی است که در سال 53 در طرح جامع دانشگاه پیش‌بینی شد، اما این رشته گنجی نهفته در شوش است که همچنان دست‌نخورده باقی مانده است.

وی قرار گرفتن دانشگاه شهید چمران اهواز در دانشگاه‌های سطح 2 کشور را باری بسیار سنگین دانست و گفت: این موضوع هم در سطح فضای عمومی مردم خوزستان و هم در سطح رسانه‌ها، باری بسیار سنگین برای ما ایجاد کرده است و نمی‌توانیم هضم کنیم که در سطح 2 دانشگاه‌های کشور قرار داریم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: نمی‌توانیم برای مردم توجیه کنیم که دانشگاه شهید چمران اهواز در سطحی به‌جز سطح یک قرار داشته باشد؛ با توجه به این مسائل و مشکلات، از وزارت‌خانه می‌خواهیم که حمایت و کمک بیشتری به این دانشگاه داشته باشد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار