۴۰ هزار شغل بنیاد برکت برای بیکارشدگان کرونایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اعلام کرد: ۴۰ هزار فرصت شغلی برای کسانی که شغل‌شان را در اثر شیوع کرونا از دست داده‌اند ایجاد می‌کند.

«امیرحسین مدنی» با بیان اینکه ۵ هزار میلیارد ریال را برای ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۳۹۹ اختصاص داده‌ایم، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بیکار شدن بسیاری از کسانی که در مشاغل خدماتی مشغول به فعالیت بوده‌اند، این افراد در اولویت اشتغال‌زایی قرار دارند.
وی، ادامه داد: طبق برآوردهای ما، ۴ میلیون نفر در کشور در مشاغل خدماتی و روزمزد مشغول به فعالیت هستند و وابسته به هیچ مجموعه دولتی و خصوصی نیستند که بسیاری از آن‌ها در اثر شیوع ویروس کرونا مشاغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند. متاسفانه هر چه کرونا ادامه پیدا کند، این آسیب جدی‌تر هم خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بخشی از اعتبارات سال ۹۹ خود را به اشتغال‌زایی برای این افراد اختصاص داده است و با هماهنگی و همکاری مجریان و تسهیل‌گران خود در سراسر کشور، ۴۰ هزار شغل برای آن‌ها ایجاد می‌کند.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به بسیج همه امکانات این بنیاد و ستاد اجرایی فرمان امام برای مقابله با ویروس کرونا گفت: با همه توان در حوزه‌های مختلف مقابله با کرونا ورود کرده‌ایم و با تمام ظرفیت ماسک تنفسی سه لایه مکانیزه و بهداشتی، محلول و ژل ضدعفونی کننده، پوشاک بیمارستانی(گان) و لباس ایزوله مخصوص پزشکان و پرستاران تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین همه بیمارستان‌های برکت با ۱۲۰۰ تخت‌خواب در خدمت بیماران کرونایی هستند و به آن‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.
مدنی با ارائه آماری از اقدامات بنیاد برکت عنوان کرد: تا به امروز ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار ماسک تنفسی، ۳۶ هزار دست لباس‌های ایزوله بیمارستانی، ۱۴۸ هزار دست لباس محافظ و ۱۰۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده را تولید و تحویل نهادهای ذیربط و دست اندرکار داده‌ایم.
مدیرعامل بنیاد برکت افزود: همچنین بسته‌های بهداشتی شامل ژل و مایع ضدعفونی کننده، ماسک تنفسی و دستکش یک‌بار مصرف را در مراکز درمانی مناطق محروم ۶ شهرستان راور استان کرمان، دلفان استان لرستان، بهاباد استان یزد، سقز استان کردستان و هیرمند و دلگان استان سیستان و بلوچستان توزیع کرده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای استمرار توزیع بسته‌های بهداشتی در سایر مناطق محروم کشور با ظرفیت بهره‌برداری برای ۶۰ هزار نفر هستیم.
مدنی تصریح کرد: بنیاد برکت در ۱۸ ماه گذشته بر ایجاد مشاغل خرد و خانگی تمرکز کرده است و در این مدت، توانسته ۴۰ هزار طرح اشتغال‌زایی را راه‌اندازی کند که ایجاد ۱۲۰ هزار شغل را در پی داشته است.
وی در پایان گفت: بنیاد برکت با اشتغال‌زایی در مناطق محروم، به دنبال مهارت آموزی، ایجاد معیشت پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی در این مناطق است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار