با جذب سالانه ۵۰ هزار دانشجو معلم مشکل کمبود معلم برطرف خواهد شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: با جذب سالانه ۵۰ هزار دانشجو معلم در این دانشگاه مشکل کمبود معلم تا سه سال آینده برطرف خواهد شد.
آقای حسین خنیفر در مصاحبه  با خبرگزاری صدا و سیما گفت: دانشگاه فرهنگیان همچنین ۹۸ پردیس و مرکز دانشگاهی با پذیرش سالانه ۲۵ هزار دانشجو دارد که این تعداد می‌تواند به ۵۰ هزار دانشجو در سال برسد.
وی افزود: با ۱۴۳ هزار دانشجو معلمی که تاکنون از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و ۱۵۰ هزار دانشجویی که تا سه سال آینده از این دانشگاه فارغ التحصیل خواهند شد مشکل کمبود معلم در مدارس برطرف خواهد شد.
وی تأکید کرد: دانشگاه فرهنگیان سال ۹۷، ۲۵ هزار صندلی خالی داشت، ولی هم اکنون این صندلی‌ها پر شده است و این نشان می‌دهد تمایل جوانان دیپلمه به شغل معلمی بیشتر از گذشته شده است.
آقای خنیفر گفت: هر سال بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموخته سایر دانشگاه‌ها برای انتخاب شغل معلمی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت می‌کنند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر انتخاب و پس از گذراندن دوره یک ساله آموزشی و قبولی در آزمون پایانی (آزمون اصلح) به استخدام آموزش و پرورش در خواهند آمد.
وی افزود: بیشتر این افراد هم اکنون به صورت معلمان حق التدریس، خرید خدماتی و مربیان پیش دبستانی و نهضتی در آموزش و پرورش مشغول به تدریس هستند.
وی یادآور شد: با افزایش پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان تا سه سال آینده استخدام معلمان از دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها به پایان خواهد رسید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار