توزیع شیر در مدارس خوزستان هفته جاری مشخص می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که هنوز مناقصه انتخاب پیمانکار برای خرید و توزیع شیر در مدارس برگزار نشده است، گفت: امسال هیچ دستورالعمل و اعتباری در این خصوص ابلاغ نشده اما قرار است در هفته جاری مشخص شود که پس از آن مناقصه برگزار خواهد شد.

محمد تقی‌زاده با تصریح بر این‌که هنوز اعتبار توزیع شیر در مدارس استان مشخص و ابلاغ نشده است، اظهار داشت: سال گذشته حدود 30 میلیارد تومان اعتبار برای خرید و توزیع شیر در مدارس استان اختصاص یافت که با این اعتبار 70 نوبت توزیع شیر در مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه انجام شد.

وی با بیان این‌که منتظر اعلام اعتبار امسال و ابلاغ دستورالعمل مربوطه برای برگزاری مناقصه هستیم، گفت: قرار است این دستورالعمل طی هفته جاری ابلاغ شود که بتوانیم نسبت به خرید و توزیع شیر در مدارس اقدام کنیم. با توجه به این‌که هنوز هیچ دستورالعملی ابلاغ نشده، مناقصه‌ای هم برای انتخاب پیمانکار برگزار نشده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان تصریح کرد: ممکن است اعتبار امسال نسبت به سال گذشته کاهش یابد؛ بر این اساس تعداد نوبت‌های توزیع شیر بستگی به میزان اعتبار خواهد داشت و ممکن است تعداد نوبت‌ها نیز نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

تقی‌زاده درباره توجه به مقوله‌های فرهنگی مصرف شیر در میان دانش‌آموزان نیز گفت: تأکید بر این است که شیر در مدرسه توسط دانش‌آموز استفاده شود و به خانه منتقل نشود؛ بروشورهای فرهنگی در زمینه اهمیت مصرف شیر نیز با همکاری برخی مؤسسات در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص رویکرد آموزش‌وپرورش نسبت به خرید از تولیدکنندگان داخلی، اظهار داشت: تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان داخل استان است اما قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد که آموزش‌وپرورش هم بتواند بیشترین میزان شیر را بین دانش‌آموزان توزیع کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که اجباری در این زمینه وجود ندارد که حتماً از تولیدکننده داخلی خرید شود، عنوان کرد: با این وجود سعی می‌کنیم در راستای حمایت بخش عمده خرید از تولیدکنندگان داخل استان صورت گیرد، هرچند که میزان تولید آن‌ها در حدی نیست که پاسخگوی نیاز ما باشد.

اخبار استان اخبار