اعتبار تسهیلات اشتغال دستگاه‌های متخلف حذف می‌شود

دسته ها: اخبار استان اخبار

اعتبار تسهیلات اشتغال دستگاه‌های متخلف حذف می‌شود

استاندار خوزستان گفت: هر واحد یا دستگاهی که اعتبار تسهیلات اشتغال‌زایی را در محل مربوطه هزینه نکند اعتبارات و تسهیلات بانکی آن دستگاه حذف می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم در اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در جلسه شورای اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد بابیان اینکه هیچ امری در این استان مهم‌تر از اشتغال و معیشت نیست اظهار داشت: در بررسی عملکرد دستگاه در خصوص اشتغال روستایی نسبت به اعتبارات ابلاغ‌شده در نیمه نخست امسال حدود 102 درصد جذب اعتبار داشتیم اما همچنان برای نیمه دوم سال باید برای پوشش اقتصاد روستا برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: همه اعتباراتی که به طرح‌های اشتغال‌زایی داده می‌شود باید تا حصول نتیجه و شاغل شدن افراد توسط معاونت اقتصادی استانداری پیگیری و نظارت شود.

استاندار خوزستان تأکید کرد: هر واحد یا دستگاهی که اعتبار تسهیلات اشتغال‌زایی را در محل مربوطه هزینه نکند اعتبارات و تسهیلات بانکی آن دستگاه حذف می‌شود.

شریعتی بابیان اینکه دستگاه‌های استان باید در بحث اشتغال‌زایی فعال شوند، گفت: از ابتدای سال تاکنون تذکر داده‌ام اما تابه‌حال تغییری ایجاد نشده است، مدیران استان توجه داشته باشند که کشور در شرایط سختی است و باید در صیانت از منابع و ایجاد اشتغال واقعی برای بهبود معیشت مردم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال‌زایی روستایی باید تنوع ایجاد شود، افزود: باید منابع درآمدی مختلفی برای روستانشینان ایجاد کرد تا در صورت به وجود آمدن مشکل در حوزه کشاورزی روستاییان با مشکل بیکاری مواجه نشوند.

استاندار خوزستان ادامه داد: خوزستان قطب کشاورزی کشور است و حدود 200 هزار نفر از مردم خوزستان به‌ صورت مستقیم در بخش کشاورزی اشتغال به کار دارند.

شریعتی عنوان کرد: در چهار سال گذشته سرمایه‌گذاری عظیمی در بخش کشاورزی خوزستان صورت گرفته و باید میزان سرمایه‌گذاری در این بخش را متناسب با ظرفیت‌های ایجادشده افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بهره‌وری از کشاورزی باید کارهای بیشتری صورت گیرد، اظهار داشت: نقش کشاورزی خوزستان در کشور با دیگر استان‌ها غیرقابل مقایسه است؛ خوزستان 18 درصد تولیدات زراعی کشور را تأمین می‌کند بنابراین در تخصیص اعتبارات اشتغال‌زایی موضوع کشاورزی باید در اولویت قرارگرفته و اعتبارات بیشتری نسبت به سایر حوزه‌ها دریافت کند.

استاندار خوزستان به مدیران دستگاه‌ها تأکید کرد: در حوزه اشتغال‌زایی ICT روستاییان از دستگاه‌های تخصصی مشاوره بگیرید تا در جذب منابع انحراف ایجاد نشده و ایده و طرحی که می‌تواند سبب تحول در منطقه شود حمایت کامل صورت گیرد.

شریعتی بابیان اینکه تا جایی که امکان دارد در نحوه پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی بازنگری شود، گفت: هرچه روند بروکراسی پرداخت تسهیلات بیشتر شود افراد بیشتری از ایجاد مشاغل خانگی مأیوس شده و دست از کار می‌کشند، در بحث اشتغال فراگیر باید با حساسیت بیشتری ورود کنید و درصد جذب اعتبارات را در این ماه‌های باقیمانده سال افزایش دهید.

اخبار استان اخبار