انتخاب نیروهای شاغل در مدارس خارج از کشور با آزمون اعزام به خارج فرهنگیان صورت می‌گیرد

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

انتخاب نیروهای شاغل در مدارس خارج از کشور با آزمون اعزام به خارج فرهنگیان صورت می‌گیرد

روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: نیروهای شاغل در مدارس مشتمل بر اعزامی، تبعی فرهنگی، تبعی غیرفرهنگی یا محلی هستند و نیروهای اعزامی با عنایت به شیوه‌نامه و آزمون اعزام به خارج فرهنگیان انتخاب و اعزام‌ می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به خبری با عنوان “سازوکار مشخصی برای اعزام معلمان به کشورهای خارجی وجود ندارد، نسبت به پلمپ مدارس بدون مجوز اقدام شود” توضیحاتی در قالب جوابیه ارائه کرده است.
در این جوابیه آمده است:
با سلام و احترام
عطف به مطلب مندرج در آن خبرگزاری مورخ 26 آذر 96 با عنوان “سازوکار مشخصی برای اعزام معلمان به کشورهای خارجی وجود ندارد، نسبت به پلمپ مدارس بدون مجوز اقدام شود”، پاسخ مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور موارد زیر را جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می ‌ساند:
1- نیروهای شاغل در این مدارس مشتمل بر اعزامی، تبعی فرهنگی، تبعی غیرفرهنگی و یا محلی هستند که نیروهای اعزامی با عنایت به شیوه‌نامه و آزمون اعزام به خارج فرهنگیان انتخاب و اعزام‌شان طبق ضوابط خاص صورت می‌گیرد و تبعی فرهنگی (همسر نیروی اعزامی) و تبعی غیرفرهنگی همسر آن‌ها معمولا از کارگزاران مامور در خارج از کشور با حقوق ریالی مشغول انجام وظیفه است. با توجه به مشکلات ناشی از روادید برای جبران کمبود نیرو، مدیران مدارس با هماهنگی مراجع ذی ربط از نیروهای محلی استفاده می‌کنند.
2- برخی مدارس تحت حوزه سرپرستی‌ها، دارای مجوز و رسمی است و سایر مدارس نیز به نامه مدرسه سفارت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند.
3- از نظر سطح امکانات آموزشی مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به علت شرایط خاص و مشکلات موجود از جمله عدم امکان ارسال تجهیزات فاقد امکانات کافی است.
4- عدم پرداخت به موقع فوق‌العاده ارزی معلمان اعزامی و حتی حق‌الزحمه نیروهای محلی از چالش‌های جدی مدارس است که می‌طلبد مسئولان و سایر دستگاه های ذی‌ربط و حتی مجلس شورای اسلامی با همت مضاعف و اتخاذ تدابیر مناسب، چاره‌اندیشی برای رفع این مشکل کنند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار