سازمان های دولتی موظف به رعایت سهم معلولان در زمان استخدام هستند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع حمایت از معلولان شفاف است و مسئولان نباید به جرم معلول بودن، او را از حق قانونی خود در زمان استخدام محروم کنند.
همایون هاشمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره رعایت نکردن سهم 3 درصدی وزارتین آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در هفتمین آزمون استخدامی کشور، گفت: قانون جامع حمایت از معلولان خیلی شفاف و روشن است و تمام سازمان های دولتی مکلف هستند که این 3 درصد سهم معلولان را در استخدام های دولتی لحاظ کنند و همچنین متولی آن نیز مشخص است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه درخصوص موارد عدم اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در حوزه اشتغال و حوزه تخصیص منابع با توجه به قانون جدید، معاون اول رئیس جمهور به عنوان ریئس کمیته استقرار قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون مشخص شده است.
پیگیر استخدام معلولان هستیم
وی ادامه داد: بعد از نامه نگاری های مختلف، بنده و خانم سعیدی نماینده تهران با همدیگر پیگیر این موضوع شدیم و با معلولان نخبه و برگزیده و همچنین مسئولان مربوطه جلسه برگزار کردیم که منجربه نتایج مطلوبی شده است که یکی از دستورات کار ما بحث استخدام معلولان است و به زودی در کمیته ای که معاون اول دستور تشکیل آن را داده است، شرکت خواهم کرد و حتما این موضوع را پیگیری می کنیم.
بسیاری از سازمان ها از استخدام معلولان استقبال نمی کنند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته ای که مشخص و روشن است، این است که متاسفانه بسیاری از سازمان ها از این موضوع به خوبی استقبال نمی کنند و به عنوان مثال می گویند معلم معلول نباید سر کلاس برود در حالی که این معلم معلول می تواند الگویی برای دانش آموزان باشد.
معلولانی که تحصیل کرده هستند و شرایط احراز استخدام را دارند نباید صرفا به جرم معلول بودن از حقوق قانونی و اجتماعی خود محروم کنند
هاشمی با بیان اینکه پیشرفت معلول نشانه توانمندی او است، عنوان کرد: مسئولان نباید نگران باشند و باید معلولان را باور کنند، چرا که با وجود معلولیت توانسته اند به مدارج عالی برسند و اینکه در موضوع استخدام بحث هایی به وجود می آید بهانه است. حق معلولان را محفوظ نگه دارند و بدانند که به این افراد مدیون هستند و باید در درگاه خداوند جوابگو باشند، معلولانی که تحصیل کرده هستند و شرایط احراز استخدام را دارند نباید صرفا به جرم معلول بودن از حقوق قانونی و اجتماعی خود محروم کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار