ایجاد سه مرکز شتاب‌دهنده کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد سه مرکز شتاب‌دهنده کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات در خوزستان

مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان با اشاره به سیاست‌های استانداری برای حمایت از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات، از برنامه‌ریزی برای برگزاری چند رویداد کارآفرینی و راه‌اندازی سه مرکز شتاب‌دهنده ایده در در سال جاری به‌منظور کمک به روند تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

به گزارش ایسنا طیبه اسماعیلی اظهار کرد: در راستای برنامه کلانی که دولت در وزارت فناوری ارتباطات تنظیم کرده است، استانداری برنامه‌های مختلفی برای توسعه مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظر گرفته است که به همین منظور کارگاه درآمدزایی تولید محتوای دیجیتال در کسب‌وکارهای اینترنتی برگزار شد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های استانداری برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه کارآفرینی برای رشته‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان بابیان اینکه امروزه یکی از مشاغل درآمدزا در جهان مشاغل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: 10 شرکت برتر جهان ازنظر سودآوری و کسب درآمد مربوط به این حوزه هستند، اما این درآمدها به‌راحتی ایجاد نمی‌شوند بلکه باید مسیر و راهی که ما را به هدف می‌رساند تمرین کنیم و بیاموزیم و بر اساس آن به کسب درآمد و خلق ثروت در این حوزه برسیم.

اسماعیلی ‌پور تصریح کرد: هدف ما در استانداری اشتغال‌زایی و توسعه فعالیت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات است؛ خیل فارغ‌التحصیلان استان پتانسیل‌های بسیار ارزشمندی هستند که گاهی به پایتخت مراجعه می‌کنند به امید آنکه شاید آنجا شرایط بهتری برای آن‌ها از نظر توسعه فعالیت‌ها و درآمدزایی داشته باشد، اما باید در استان زمینه و فضایی را فراهم کنیم که کسب‌وکار‌ها شتاب بیشتری بگیرد و جوانان ما نیز بتوانند وارد این حوزه شده و تجربه کاری به‌دست آورند.

وی بابیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های استانداری تلاش می‌شود که چند رویداد کارآفرینی در سال ۹۶ در استان برگزار کنیم تا سطح آگاهی جوانان در این حوزه افزایش یابد و از این طریق بتوانند اشتغال ایجاد کنند، گفت: همچنین برای آنکه افراد علاقه‌مند وارد این حوزه شده و به کار خود ادامه دهند، برخی حمایت‌های مادی و معنوی برای این افراد در نظر گرفته‌شده است تا از طریق حمایت‌های شرکت‌های نوپا بتوانند ایستادگی و مقاومت کنند و به‌مرور زمان توسعه پیدا کرده و درنهایت به یک اشتغال پایدار دست پیدا کنند.

مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای حمایت از شرکت‌های نوپا در نظر گرفته‌شده است که یکی از این برنامه‌ها ایجاد مراکز شتاب‌دهنده است. این مراکز برای توسعه کسب‌وکار و حمایت از شرکت‌های نوپا ایجاد می‌شوند . در این مراکز شرکت‌ها طی یک دوره می‌توانند نکات لازم برای حضور در بازار کار را فرا بگیرند؛ چراکه افراد زیادی ایده خود را به محصول تبدیل می‌کنند اما برای تجاری‌سازی محصول خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

اسماعیلی پور خاطرنشان کرد: مراکز شتاب‌دهنده به‌عنوان یک شریک برای شرکت‌های نوپا می‌توانند آن‌ها را به مرحله بلوغ برسانند و در تجاری‌سازی محصولات به آن‌ها کمک کنند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در اهواز حداقل باید ۲ مرکز شتاب‌دهنده وجود داشته باشد.

وی همچنین از سرمایه‌گذاری در یکی از شهرستان‌ها برای ایجاد مرکز تولید بازی‌های رایانه‌ای خبر داد و گفت: به همین منظور یک مرکز شتاب‌دهنده در آن شهرستان ایجاد می‌شود که با توجه به پتانسیل‌های موجود در آبادان این شهرستان به این منظور کاندیدا شده است.

مشاور فناوری اطلاعات و ارتباطات استاندار خوزستان اظهار کرد: همچنین مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید چمران اهواز قرار است بخش ویژه‌ای را برای فعالیت شرکت‌هایی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فعالیت می‌کنند، توسعه دهد تا بتوانیم از امکانات این دانشگاه نیز استفاده کنیم.

اسماعیلی پور افزود: همه این برنامه‌ریزی‌ها به افراد علاقه‌مند کمک می‌کند، اما مساله اصلی فعالیت و عزم جوانان است؛ چراکه با این عزم می‌توانند وارد حوزه فناوری اطلاعات شده، به کار خود ادامه دهند و به هدف اصلی که خلق ثروت و درآمدزایی است دست پیدا کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار