پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار برای مرحله مصاحبه چه کنند؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدام آموزگار برای مرحله مصاحبه و گزینش چه اقداماتی را باید انجام دهند؟

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون متقاضیان استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی که در تاریخ 8 اردیبهشت 1402 برگزار شد، 30 خرداد 1402 از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد.

در صورتی که متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون مذکور، بر اساس نتیجه مندرج در کارنامه آزمون، جزو معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت هستند برای شرکت در مرحله بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و معاینات اولیه پزشکی، بررسی صلاحیت عمومی گزینش و در نهایت فرایند ارزیابی تکمیلی وزارت آموزش و پرورش، موظف هستند در روز شنبه سوم تیر 1402 به نشانی درگاه اداره‌کل آموزش و پرورس استان‌ مربوط مراجعه و بر اساس توضیحات و زمان‌بندی‌های مندرج در اطلاعیه اداره‌کل آموزش و پرورش استان، از فرایند ارزیابی تکمیلی و مصاحبه گزینشی خود اطلاع یابند.

فرایند ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش استان مربوط(استان شغل محل مورد تقاضا) انجام خواهد شد.

هریک از داوطبان معرفی شده چند برابر ظرفیت موظف هستند طبق اطلاع‌رسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان معرفی شده(تقویم زمان‌بندی و نوبت‌دهی) در دو مرحله جهت حضور در فرایند ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش اقدام کنند.

البته معرفی شده چند برابر ظرفیت باید از روز پنج‌شنبه اول تیر 1402 حداکثر ظرف مدت 72 ساعت پس از آن با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به تکمیل فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز گزینش مثل عکس پرسنلی، تصویر تمام صفحات شناسنامه، تصویر کارت ملی و… اقدام کند. جهت ورود به سامانه از طریق درگاه دولت، داشتن شماره همراه با مالکیت شخصی داوطلب الزامی است.

مرحله اول: داوطلب معرفی شده(واجد شرایط) باید جهت بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری در زمان ثبت‌نام در آزمون مذکور و همچنین بررسی ویژگی‌های جسمانی و روانی(معاینات پزشکی) در این مرحله مطابق زمان تعیین شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط اقدام کند.

مرحله دوم: پس از طی اقدامات مربوط در مرحله اول و دریافت معرفی‌نامه عکس‌دار از کارگروه مرحله اول، داوطلب باید با در دست داشتن پرینت کارنامه اولیه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور و کارت ملی، طبق زمان اعلام شده توسط اداره‌کل استان مربوط، جهت سنجش و ارزیابی تکمیلی به حوزه ارزیابی مربوط مراجعه کند.

با توجه به اینکه ارزیابی تکمیلی در حوزه‌های ارزیابی به صورت گروهی انجام خواهد شد، عدم مراجعه داوطلب در روز، ساعت و تاریخ تعیین شده به منزله انصراف تلقی خواهد شد.

استان محل انجام ارزیابی تکمیلی داوطلبانی که در دو کد شغل محل حایز امتیاز برای معرفی می‌شوند، اولویت انتخاب اول داوطلب است. بنابراین باید مدارک مربوط به امتیاز بومی پذیری و سایر مؤلفه‌های امتیازآور را به استان محل ارزیابی تکمیل تحویل کند.

داوطلب معرفی شده در مرحله بررسی مدارک که متقاضی استفاده از سهمیه بومی از محل بند مربوط به احراز سابقه 10 سال سکونت هستند، برای تأیید اطلاعات خوداظهاری مبنی بر بومی شهرستانی، حتما باید فرم استشهاد محلی را تکمیل کرده و پس از تأیید مرجع مربوط در زمان مراجعه به اداره‌کل آموزش و پرورش محل مصاحبه جهت بررسی مدارک، همراه داشته باشند.

در صورت عدم ارائه مدارک بومی شهرستانی، امتیاز بومی از نمره مکتسبه، کسر خواهد شد و وضعیت داوطلب بر اساس نمره مکتسبه جدید در رقابت با سایر متقاضیان ملاک عمل قرار می‌گیرد.

با توجه به بندهای 6،7 و 13 صفحه 17 بخش تذکرات مهم دفترچه آزمون استخدام آموزگار، چنانچه داوطلب اطلاعات خلاف واقع برای بومی پذیری ارائه کند، پس از اعلام نتایج نهایی آزمون، در هر مرحله از فرایند استخدام حذف خواهد شد.

عدم مراجعه متقاضی در مهلت اعلام شده بر اساس این اطلاعیه و همچنین اطلاعیه‌های اعلام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط، برای شرکت در مرحله بررسی مدارک و مستندات و یا انجام ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می‌شود.

در صورت تأیید مدارک و مستندات داوطلبان، از افراد واجد شرایط ارزیابی تکمیلی و بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش به عمل خواهد آمد. ضمنا پس از شرکت در مرحله ارزیابی تکمیلی، بر اساس مفاد دفترچه آزمون مربوط، افراد پذیرفته شده نهایی به ترتیب نمرات مکتسبه در هر یک از سهمیه‌های استخدامی و به ترتیب از بالاترین نمرات برای انجام سایر مراحل استخدامی به اداره‌کل آموزش و پرورش استان مربوط، از سوی سازمان سنجش آموزش کشور معرفی خواهند شد.

متقاضیان در صورت داشتن هرگونه ابهام و سؤال در خصوص نتایج اولیه آزمون می‌توانند نسبت به ثبت مورد درخواستی خود در قسمت سیستم پاسخگویی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور حداکثر تا 10 روز پس از اعلام نتایج اولیه آزمون اقدام و مراحل بررسی و نتیجه نهایی درخواست ثبت شده خود را مشاهد کنند. لذا از مراجعه حضوری به وزارت آموزش و پرورش، اداره‌کل آموزش و پرورش استان‌ها، هسته گزینش استان و سازمان سنجش آموزش کشور خودداری کنند.

انجام ارزیابی تکمیلی، صرفا در مهلت تعیین شده امکان‌پذیر است. انجام ارزیابی تکمیلی مجدد و یا تمدید مهلت اعلام شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها، تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نخواهد بود.

داوطلبانی که در مراحل اعلام شده، شرایط مندرج در دفترچه راهنما را ندارند و یا حدنصاب لازم مندرج در دفترچه آزمون مذکور و اصلاحات بعدی را کسب نکنند و یا صلاحیت عمومی آنها مورد تأیید آموزش و پرورش قرار نگیرد، از فرایند انتخاب نهایی آزمون استخدامی، حذف خواهند شد.

با توجه به اینکه مقرر است تکمیل فرم اطلاعات فردی داوطلبان جهت بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش از طریق سامانه my.medu.ir انجام گیرد، ضروری است پس از انتشار اسامی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور از روز پنج‌شنبه تاریخ اول تیر 1402 حداکثر ظرف مدت 72 ساعت با مراجعه به سامانه مذکور با استفاده از گزینه ورود از طریق درگاه دولت و استفاده از شماره همراه با مالکیت شخصی داوطلب، نسبت به تکمیل دقیق فرم اطلاعات فردی و بارگذاری مدارک مورد نیاز شامل عکس پرسنلی، تصویر تمامی صفحات شناسنامه و تصویر کارت ملی اقدام کنند. بدیهی است عواقب ناشی از عدم تکمیل و یا ارسال ناقص فرم مذکور و همچنین عدم ارسال مدارک مورد نیاز در زمان مقرر، متوجه داوطلب خواهد بود.

مدارک مورد نیاز در زمان بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری داوطلبان، وفق تقاضانامه در زمان ثبت‌نام به شرح زیر است:

-تکمیل فرم پیوست آمادگی برای بررسی اسناد و مدارک خوداظهاری و ارزیابی تکمیلی
-اصل و تصویر مدارک تحصیلی(گواهینامه موقت یا دانشنامه)
-اصل و تصویر مدارک و مستندات مربوط به تأیید مندرجات فرم -استشهاد محل سکونت (برای داوطلبان بومی متقاضی از محل بند مربوط به احراز سابقه 10 سال سکونت)
-اصل و تصویر مدارک مربوط به استفاده از سهمیه 5 درصد ایثارگران برای مشمولین استفاده از سهمیه مذکور
-اصل و تصویر کارت پایان خدمت و معافیت دائم برای آقایان(دانش‌آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تأیید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع کرده و دوره آموزش نظامی خود را طی کرده‌اند، باید گواهی پایان دوره آموزشی و شروع پروژه تحقیقاتی خود را ارائه کنند.
-ارائه کد رهگیری مربوط به تأییدیه ارسال الکترونیکی فرم اطلاعات فردی

مدارک امتیازآور جهت ارزیابی تکمیل باید به شرح زیر آماده شود:

1- مدارک کسب مقام در مسابقات و رویدادها و جشنواره‌های معتبر استانی، ملی و جهانی

2- سوابق فعالیت‌های تحصیلی، آموزشی، فرهنگی، جهادی، تدریس و فناوری‌های نوین

3- گواهی‌های معتبر مهارت‌ها و مرتبه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، ورزشی، تربیتی، آموزشی و فناوری

4- تقدیرنامه‌های مرتبط در سطوح مدیریت میانی و عالی

5- پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، تألیف و تدوین مقالات معتبر

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار