ایجاد ۱۱۴ روستای بدون بیکار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از ایجاد ۱۱۴ روستای بدون بیکار در کشور خبر داد و گفت: با اجرای طرح روستای بدون بیکار، شاهد شکل‌گیری روستاهایی با نرخ بیکاری صفر درصد خواهیم بود.

اصغر نوراله زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هدفگذاری تاسیس هزار صندوق خرد محلی، اظهار کرد:صندوق‌های خرد محلی از جمله منابع تامین سرمایه و اعتبار مورد نیاز تولید کنندگان روستایی هستند و صندوق کارآفرینی امید با هدف رونق بخشیدن به کسب و کارهای کوچک و خانگی، ترویج کارآفرینی، اشتغالزایی و توان افزایی برای زنان روستایی و توسعه اقتصاد خانوارهای روستایی علاوه بر راه اندازی ۲۰۰۰ صندوق محلی در استانهای مختلف، به دنبال تاسیس هزار صندوق دیگر است.
وی از ایجاد ۱۱۴ روستای بدون بیکار در کشور خبر داد و گفت: مهمترین هدف طرح روستای بدون بیکار، کاهش نرخ بیکاری در جوامع روستایی است و در راستای چشم انداز ایران ۱۴۰۴ با اجرای طرح روستای بدون بیکار و استفاده از فرصتها و امکانات روستاها، به دنبال دستیابی به جامعه‌ای روستایی با صفر درصد بیکاری هستیم.

نوراله زاده در عین حال به گسترش فعالیتهای گردشگری و بوم‌گردی در روستاها اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات در بوم‌گردی ها باید به گونه ای باشد که مسافران و گردشگران از خدمات آنها رضایت داشته باشند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، نهادینه سازی توسعه روستایی مبتنی بر کسب و کارها را مورد اشاره قرار داد و گفت: درحوزه نهادسازی تلاش کردیم نهادهای توسعه ای با محوریت کسب و کارها در روستا شکل بگیرد تا تامین مالی در محیط های روستایی انجام شود و معتقدیم در حوزه تامین مالی خرد، مدل صندوق های خرد محلی مدل بسیار مطلوبی برای تامین مالی متناسب با روستاها خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار