بازنشانی تنظیمات ویندوز 10 به روز اول

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

نصب مجدد ویندوز در بسیاری از موارد آخرین راهکار برای خلاصی از مشکلات ویندوزی به‌شمار می‌رود. بتازگی نیز ویندوز 10 منتشر شده و ممکن است کاربران برای یادگیری بیشتر و آشنایی با محیط کاربری این ویندوز، تغییرات بسیاری را در بخش‌های مختلف آن اعمال کنند.

چنانچه به هر دلیلی عملکرد ویندوز 10 با مشکل مواجه شده باشد و نتوانید دلیل بروز این مشکل را بیابید ، احتمالا باز هم آخرین راه‌حل یعنی نصب مجدد ویندوز به ذهن شما خطور می‌کند.

دوست دارید اجرای این راه‌حل برای شما آسان شود و در مدت زمان کمتری تنظیمات ویندوزی به روز اول بازگشته و همه چیز اصلاح شود؟ برای بازنشانی تنظیمات ویندوز بدون نیاز به نصب دوباره ویندوز یا طی مراحل پیچیده نصب می‌توانید از قابلیت Reset در ویندوز کمک بگیرید. برای استفاده از این قابلیت می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

1 ـ روی منوی استارت کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

2 ـ صفحه تنظیمات را به پایین اسکرول کرده و Update & security را کلیک کنید.

3 ـ از سمت چپ گزینه Recovery را انتخاب کنید.

4 ـ گزینه Reset this PC را پیدا کرده و روی Get started کلیک کنید.

5 ـ در این مرحله پنجره‌ای شامل دو گزینه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. گزینه اول یعنی Keep my files اطلاعات شخصی شما در درایو ویندوز را حفظ کرده و دیگر تنظیمات و برنامه‌های نصب شده روی ویندوز را حذف می‌کند.

گزینه دوم یعنی Remove everything نیز همان‌طور که از عنوانش مشخص است علاوه بر تنظیمات اعمال شده روی ویندوز و برنامه‌های نصب شده در آن، همه فایل‌های ذخیره شده در درایو ویندوز را نیز حذف کرده و به‌عبارتی نصب مجدد ویندوز روی یک درایو فرمت شده را شبیه‌سازی می‌کند.

اخبار فناوری اخبار