آمار بیکاری در شادگان بالاتر از ۴۵ درصد است/ ضرورت جذب نیروهای بومی در شرکت فولاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آمار بیکاری در شادگان بالاتر از ۴۵ درصد است/ ضرورت جذب نیروهای بومی در شرکت فولاد

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: آمار بیکاری در شادگان بالاتر از ۴۵ درصد است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاهواز، حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی اظهار داشت: شادگان مستعدترین جا برای خوزستان است امیدواریم بتوانیم توسعه دهیم.
وی افزود: محلی که این شرکت راه اندازی شده خیلی محل مناسبی است برای فولاد و کمتر جایی در کشور سراغ داریم که چنین موقعیتی داشته باشد.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: فولاد مبارکه باید در کنار آب باشد و یک مشکل جدی درست کرده و فولاد خوزستان مشکلات زیادی برای شهر اهواز دارد.
وی ادامه داد: فولاد شادگان اینگونه نیست و کنار دریا است، موقعیت بسیار خوبی دارد و مزاحمتی برای شهر و محیط زیست ندارد و در ساخت آن مسائل زیست محیطی رعایت شده است.
ناصری‌نژاد با تاکید بر این نکته که اصرار داریم توسعه فولاد را در این منطقه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دنبال این هستیم که خط راه آهن سراسری بندرامام را به شادگان برسانیم و در نهایت به بصره وصل شود که از ویژگی‌های بسیار بالای منطقه است.
وی با اشاره به این مطلب که اصرار داریم توسعه فولاد و نورد را در این محل داشته باشیم، عنوان کرد: ظرفیت‌ها بسیار مهم است و در بعضی از جاها که نه زمینه دارد با اصرار بعضی از دوستان کارهای فولادی انجام می‌شود اما توجیه اقتصادی ندارد.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان اضافه کرد: به شهرستان شادگان بی توجهی شده است، شادگان یک فرهنگ و یک تاریخ بسیار طولانی و پر از افتخارات است، مردم شادگان در مقابل استعمار پرتغال ایستادند.
وی تصریح کرد: در ایام دفاع مقدس شادگانی‌ها هم در خط مقدم جبهه و هم خط پشتیبانی سایر مناطق بودند و این شهر محل استقبال از رزمندگان دفاع مقدس بود.
ناصری‌نژاد اظهار داشت: چند دهه اخیر خشکسالی‌های پی در پی ایجاد شده و استفاده بالا دست از آب مارون سبب شده که با مشکلاتی مواجه شویم. شادگان مرکز اقتصاد در منطقه بود و از جاهای مختلف برای کار حاضر می‌شوند بالای 45 درصد بیکار در شادگان داریم که زیبنده نیست.
وی تاکید کرد: برای ایجاد این طرح که تلاش می کردیم به امید این بود که برای جوانان شادگانی ظرفیت اشتغال ایجاد شود، فولاد را می خواهیم که در خدمت شادگان باشد و این ظرفیت سبب شود که جوانان منطقه مشغول شوند.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که همه شهروند درجه یک ایران اسلامی و مساوی هستیم که باید قدر دان این مردم باشیم، خاطرنشان کرد: این فولاد در خدمت شادگان و خرید و سرویس و نیرو از منطقه باشد و در این شرکت باید از نیروهای شادگانی به کار گیری شود.
وی گفت: به ادارت مرتبط سپرده‌ایم که تعامل صددرصد با شرکت فولاد شادگان داشته باشند، از مسئولان می خواهیم که تأکید کنند که مردم شادگان در اولویت قرار گیرند.
ناصری‌نژاد بیان کرد: اگر مردم و مسئولان شادگان از این طرح حمایت نکنند معلوم نیست که این طرح ادامه پیدا کند سعی شود که اشتغال پایدار و مولدی در منطقه داشته باشیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار