جزئیات جلسه شورای اشتغال شهرستان دشت آزادگان

دسته ها: اخبار استان اخبار

جزئیات جلسه شورای اشتغال

معاون فرماندار شهرستان دشت آزادگان استفاده از طرح‌های بومی اشتغالزایی جوانان را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زاهد فردوس پناه، معاون فرماندار شهرستان دشت آزادگان در جلسه شورای اشتغال با تاکید بر ایجاد فرصت‌های شغلی برای نیروی آماده به کار با استفاده از طرح‌های بومی گفت: پیاده‎سازی طرح‎های بومی اشتغالزایی برای اشتغال و رونق منطقه بسیار حائز اهمیت است و از آنجا که اشتغالزایی بومی تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی دارد و از شاخصه‌های توسعه در جامعه نیز به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: باید با بررسی و واکاوی نیاز‌های هر منطقه، شناخت مواد اولیه موجود در روستا‌ها و شهر‌های کوچک، نسبت به ارائه آموزش مهارتی و فنی و حرفه‌ای متناسب با آن منطقه و ایجاد اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه اقدام نمائیم.

فردوس پناه تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ صحیح کار و اشتغال در بین نسل جوان امروز جامعه یکی از مولفه‌هایی است که در جامعه امروزی کمتر به آن توجه شده است و باید با راهکار‌های مناسب و ایجاد بازار مناسب جوانان را به فراگیری آموزش‌هایی که منجر به افزایش تخصص و مهارت و در نهایت جذب شدن به بازار کار می‌شود، نزدیک کرد.

این مقام مسئول حمایت از زنان سرپرست خانوار و همچنین بانوان فعال در حوزه اشتغال، در قالب طرح‌های اشتغالزایی و مشاغل خانگی را خواستار شد و اذعان داشت: نقش بانوان در اشتغال خانگی و دیگر مشاغل بومی بسیار حائز اهمیت است.

اخبار استان اخبار