جلسه علمی کاربردی با وزارت بهداشت برای رفع ابهام رشته محلها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جلسه علمی کاربردی با وزارت بهداشت برای رفع ابهام رشته محلها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: جلسه ای با مسئولان وزارت بهداشت برای رفع ابهام برخی از رشته محل های میان رشته ای این دانشگاه که در حوزه بهداشت هستند، برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید صبح امروز در نشست خبری در سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص اعلام وزارت بهداشت مبنی بر مشکل دار بودن برخی از رشته محل های حوزه بهداشت این دانشگاه گفت: این دانشگاه دارای چند رشته میان رشته ای در حوزه های بهداشتی است که تمامی این رشته محل ها مجوز لازم را دارند.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی رشته های مرتبط با پزشکی و پیراپزشکی ندارد، بلکه رشته هایی مانند کاردانی حرفه ای خدمات سلامت و مددکاری اجتماعی دارد که این رشته ها میان رشته ای هستند و در مراکز مرتبط با حوزه های پزشکی تدریس می شوند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: در مجموع ۹۴ کد رشته محل میان رشته ای در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد که آنها در حوزه بهداشت هستند و تمامی این کدرشته محل ها با هماهنگی وزارت بهداشت دایر شده اند و منعی برای ارائه آنها وجود ندارد.

امید تصریح کرد:یکی از مسئولان وزارت بهداشت در خصوص این رشته محل ها اظهارنظری کرده است که درصدد رفع آن هستیم و با قائم مقام وزارت بهداشت نیز جلسه ای داشته ایم.

وی تاکید کرد: همچنین قرار است جلسه ای با مسئولان وزارت بهداشت برای رفع ابهام در این رشته محل ها برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه رشته محل های مربوط به حوزه بهداشت این دانشگاه قانونی هستند، خاطرنشان کرد: زمانی که این دانشگاه شکل گرفت، پیش بینی شده بود که رشته های کاربردی نزدیک به حوزه پزشکی را نیز راه اندازی کند.

امید تاکید کرد: در شورای مرکزی این دانشگاه ۵ نفر از معاونان وزارتخانه های مختلف از جمله معاون وزارت بهداشت عضو هستند.

وی عنوان کرد: رشته محل های مرتبط با بهداشت این دانشگاه قانونی است و ادامه کار آنها با هماهنگی وزارت بهداشت صورت می پذیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار