درصد بالایی از فارغ‌التحصیلان فنی‌و‌حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند/ تاسیس رشته‌های دانشگاهی بر اساس آمایش سرزمینی باشد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

درصد بالایی از فارغ‌التحصیلان فنی‌و‌حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند/ تاسیس رشته‌های دانشگاهی بر اساس آمایش سرزمینی باشد

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه درصد اندکی از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای بیکار می مانند بهبود اشتغال زایی را مستلزم تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت دانست.
سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه درصد بالایی از فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای، پزشکی و پیراپزشکی وارد بازار کار می شوند، گفت: این رشته ها نسبت به سایر رشته ها از بازار کار مناسبی برخوردار هستند.

درصد اندکی از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای بیکار می مانند
اغلب دانشجوهای فنی از هنرستان ها جذب شدند و علاقمند به بازار کار هستند و مهمتر از این علاقه به کارهای پشت میزنشینی ندارند

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه درصد اندکی از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای بیکار می مانند، افزود: اغلب دانشجوهای فنی از هنرستان ها جذب شدند و برخی از آنها نیز مشغول به کار بوده و علاقمند به بازار کار هستند و مهمتر از این علاقه به کارهای پشت میزنشینی ندارند.

میرزاده با تاکید بر اینکه در دانشگاه فنی آموزش‌هایی به دانشجویان برای اشتغال آینده آنها ارائه می شود، ادامه داد: دانشجویان فنی با کار آمیخته شده اند و دروس آنها در دوره هنرستان نیز عملی بوده بنابراین در حال حاضر تعداد فارغ التحصیل فنی بیکار بسیار اندک است.

کارآفرینی و تولید از مزیت های مهم دانشگاه فنی و حرفه ای

وی با بیان اینکه کارآفرینی و تولید از مزیت های مهم دانشگاه فنی و حرفه ای است، گفت: اگر توجه جدی به رشته های فنی و رفع مشکلات دانشگاه در دستور کار قرار گیرد آمار اشتغال افزایش می یابد.

ارتباط اندک دانشگاه با صنعت

این نماینده مردم در مجلس دهم، از ارتباط اندک دانشگاه با صنعت انتقاد کرد و افزود: متاسفانه برخی صنایع از ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه غافل هستند این در حالی است که اگر در جریان امور قرار گیرند می توانند از فارغ التحصیلان دانشگاه ها برای پیشبرد امور خود استفاده کنند و اشتغال نیز بهبود می یابد.

رسانه ها در تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه می توانند مثمرثمر واقع شوند

میرزاده با بیان اینکه رسانه ها در تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه می توانند مثمرثمر واقع شوند، ادامه داد: تاسیس رشته های دانشگاهی باید بر اساس آمایش سرزمینی و نیازهای شغلی باشد و به دانشگاه های مناطقی اجازه تاسیس رشته ها داده شود که زمینه اشتغال زایی فراهم باشد در واقع رشته‌های دانشگاهی باید بر اساس نیاز کشور و شهرستان ها طراحی شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه در برخی موارد رشته ها به مناطقی داده می شود که امکانات اولیه ندارند و در پی انتقال امکانات مشکلاتی بیشماری سرباز می زند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار