دستورالعمل آموزشی کارورزان یک ماه دیگر ابلاغ می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دستورالعمل آموزشی کارورزان یک ماه دیگر ابلاغ می‌شود

مدیر کل سیاست‌گذاری اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ دستورالعمل آموزشی طرح کارورزی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دولت در ماه گذشته اقدام به ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای اجرای طرح کارورزی کرده است.

بر اساس این گزارش، تاکنون طبق اعلام مسئولان وزارت کار نزدیک به 280 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سامانه کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند که این میزان بیش از میزان پیش‌بینی شده است.

موضوع آموزش این حجم از فارغ‌التحصیلان برای آ‌مادگی شغلی بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که پس از طی دوره‌ای باید در بنگاه‌های اقتصادی متقاضی مشغول کار شوند.

پیش از این با معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مصاحبه کردیم که وی از عدم ابلاغ دستورالعمل آموزشی به کارورزان خبر داده و گفته بود هنوز موضوع آموزش به کارورزان از سوی وزارت کار ابلاغ نشده است. در این باره با علاءالدین ازوجی مدیر کل سیاست‌گذاری توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت‌وگوی کوتاهی انجام دادیم که وی از ابلاغ این دستورالعمل آموزشی تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش فارس، اجرای طرح کارورزی از سوی بسیاری از کارشناسان بازار کار مورد انتقاد قرار گرفته و این نوع از طرح اشتغال‌زایی دولت را به عبارتی برده‌داری نیروی کار بدون وجود بیمه تأمین اجتماعی و حقوق پایه می‌دانند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار