تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۹۸ اجرا نمی‌شود/ بودجه‌ای برای جذب پرستار نداریم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال ۹۸ اجرا نمی‌شود/ بودجه‌ای برای جذب پرستار نداریم

شریفی مقدم گفت: با کمبود شدید نیروی پرستاری در کشور مواجه هستیم اما مسئولان هیچ بودجه‌ای برای جذب نیرو در نظر نمی‌گیرند.
اما بودجه‌ای برای جذب نمی‌دهندمحمد شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سال ۹۷ رو به پایان است، اما متأسفانه پرستاران مطالبات یک ساله خود را دریافت نکرده‌اند؛ با وجود اینکه پرستاران باید بار اضافه‌کاری‌های اجباری از سوی مدیران بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی که گزارش نمی‌شود را متحمل شوند، اما هنوز دستمزد همین اضافه‌کاری‌های کم را هم دریافت نکرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر از زمان پرداخت اضافه‌کاری یا مطالبات پرستاران به مدت ۱ سال بگذرد، ارزش نرخ مطالباتشان بسیار کاهش پیدا می‌کند؛این بدعهدی‌ها در کنار تبعیض در برخورد با آن‌ها و شرایط سخت کاری منجر به بروز نارضایتی‌های بسیار در گروه پرستاری می‌شود.

شریفی مقدم افزود: طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای سال ۹۸ نیز انجام نمی‌شود، زیرا وزارت بهداشت بودجه‌ای را برای آن در نظر نگرفته است و کمیسیون تلفیق هم تصمیمی برای اجرای طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اتخاذ نکرده است.

دبیرکل خانه پرستاری ایران تأکید کرد: در هفته گذشته به دلیل شرایط سخت کاری و تأخیر در پرداخت مطالبات، پرستاران بیمارستان شهید بهشتی کاشان دست به تجمع زده‌اند تا شاید مسئولان ذیربط نیم نگاهی به خواسته‌هایشان داشته باشند.

شریفی مقدم گفت: شرایط سخت کاری، حقوق کم و تأخیر در پرداخت مطالبات همگی منجر به بی‌انگیزگی در کار می‌شود و همین مسئله می‌تواند سلامت بیماران و مراجعه‌کنندگان را به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با خطر روبه‌رو کند.

برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای در هاله‌ای از ابهام
دبیرکل خانه پرستاری ایران ادامه داد: متأسفانه هنوز درباره برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای با وزارت بهداشت به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و برگزاری این آزمون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

شریفی مقدم اظهار کرد: معتقدم که آزمون صلاحیت حرفه‌ای باید زیر نظر سازمان نظام پرستاری برگزار شود، زیرا افراد فارغ‌التحصیل و کسانی که تقاضای ورود به کار در حوزه پرستاری را دارند باید از نظر روحی و روانی و جسمی قابلیت انجام کار پرستاری را داشته باشند.

دبیرکل خانه پرستاری ایران بیان کرد: باید یک راه منطقی برای رسیدگی به مشکلات پرستاران از قبیل سختی کار و حقوق کم ارائه شود، زیرا در آینده‌ای نزدیک مشکلات مختلفی دامن‌گیر حوزه سلامت کشور می‌شود.

شریفی مقدم یادآوری کرد: متأسفانه ما دچار کمبود شدید نیروی پرستاری در کشور هستیم، اما هیچ بودجه‌ای از طریق سازمان‌های مربوطه برای جذب نیرو در نظر نمی‌گیرند و تا به امروز اقدام مهمی در این خصوص انجام نشده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار