ساماندهی دستفروشان و وانت بارها و رفع سدمعبر

دسته ها: اخبار

دستفروشي به‌ويژه در محل‌هاي عمومي و نامناسب پديده نامطلوب شهرهاست؛ پديده‌اي كه مي‌رود تا توازن فرهنگي و اجتماعي را برهم ريزد. اساسا سد معبر به معنی تضییع حقوق شهروندی است.

دستفروشی جزئی از واقعیت های شهر اهواز است که هم شهروندان راغب به خرید از آنها هستند و هم منبع تامین معیشت قشر زیادی از جامعه است.

درجلسه ای که در دفتر معاونت خدمات شهری جهت ساماندهی دستفروشان و سد معبر برگزار شد شمخانی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: یکی از چالشها ومعضلات امروز در شهر اهواز مشکل سد معبر و حضور وانت بارهای فروشنده ی میوه و ترهبار است که این روزها به وفور شاهد آن هستیم.

وی گفت: در گذشته بررسی ها و کارهایی انجام شده بود کهبه صورت مقطعی تاثیر گذار بود ولی امروز نیاز به بروز رسانی روشها ی مقابله باتخلفات شهری احساس میشود.امروز در نقطه نقطه ی شهر شاهد محلهایی هستیم که تعدادیوانت بار به صورت گروهی توقف و در حال فروش اجناس خودهستند.

سرپرست معاونت خدمات شهری ادامه داد: پارک وانت بارها و نیسان هایی که برای تخلیه و یا بارگیری به مدت طولانی و پشت سر هم توقف می کنند نیز مشکلات را چند برابر کرده و معضل سد معبر بازار را به وضعیت بحرانی رسانده است؛ این مشکل در پاساژها و بازارچه موجود در دیگر نقاط شهراهواز نیز مشاهده می شود.به همین دلیل نیاز داریم تا با بهره گیری از تجربه ی سایر کلانشهرها و نیز اتخاذ تصمیماتی اصولی اقدامات پایداری را انجام  دهیم.

در ادامه سعادت مدیرعامل سازمان میادین در خصوص ساماندهی دستفروشان میوه و تره بار گفت : یکی از اقدام های شهرداری برای ساماندهی دستفروشان ایجاد بازارچه ها در مناطق مختلف شهری است و این مهم می تواند برای رفاه حال شهروندان و کاهش دستفروشان ما را یاری نماید.

یکی دیگر از لازمه های ایجاد بازارچه ها نظارت و کنترل قیمت هاست زیرا مهم ترین دلیل استقبال مردم از دستفروشان  ارزان تر بودن آنها نسبت به مغازه داران است، از این رو با کنترل ونظارت بر قیمت ها  به واسطه برابری کردن قیمت ها میتوان به جمع آوری دستفروشان کمک کرد .

مدیر عامل سازمان میادین گفت :بدون ایجاد امکانات و فرایندهای جایگزین برای این افراد، جمع‌آوری یا مقابله با آنها باعث بروز بعضی دیگر از ناهنجاری‌های اجتماعی یا تغییر شکل این آسیب‌ها خواهد شد.

اخبار