شرکت های نفتی آمار دقیقی از شاغلان بومی و غیربومی ارایه نمی دهند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

شرکت های نفتی آمار دقیقی از شاغلان بومی و غیربومی ارایه نمی دهند

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با انتقاد از همکاری نکردن مدیران حوزه های نفتی در ارایه آمار مربوط به شاغلان گفت: آمار شفافی از تعداد دقیق نیروهای بومی و غیر بومی در حوزه های نفتی منتشر نمی شود.
به گزارش ایرنا رضا میرانی پنجشنبه در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری ویژه شهرستان هویزه افزود: وجود سایت های بزرگ نفتی در منطقه باعث ایجاد تغییر نگرش به فرهنگ کار شده، به
گونه ای که باوجود ظرفیت های فراوان منطقه در حوزه هایی مانند کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی، مردم این منطقه همچنان به سمت و سوی استخدام در میادین نفتی تمایل دارند.
وی با تاکید براینکه باید بیش از گذشته نسبت به ترویج فرهنگ کارآفرینی تلاش کنیم گفت: لازم است بین حوزه های نفتی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در جهت تربیت نیروی کار ماهر برای انجام پروژه های زمانبر همکاری موثرتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در برخی از بخش ها فرصت های شغلی متناسب با طرح آمایش تنظیم نشده است افزود: درخصوص پیش بینی طرح های اشتغال زا باید ظرفیت های منطقه مورد توجه قرار گیرد از این رو لازم است که این طرح ها در کمیته های فنی و تخصصی و باحضور دستگاه های مربوطه هر شهرستان و فرمانداران مورد بررسی قرار گیرند.
میرانی گفت: طرح های دارای توجیه اقتصادی و فنی منطبق با استعدادهای منطقه به کارگروه اشتغال برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند.
معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: باتوجه به محدودیت زمان دستگاه های اجرایی باید درخصوص رفع نواقص مدارک متقاضیان در سامانه کار برای تاییدیه و معرفی به کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان سرعت عمل داشته باشند تا بتوان منابع مالی را در زمان معین جذب کنیم.
بر اساس آمار رسمی خوزستان از لحاظ بیکاری رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده که در صورت توجه به سرمایه گذاری به ویژه در بخش نفت و گاز و صنایع، این استان می تواند در زمره استان های فعال در بخش اشتغال محسوب شود.
بر پایه این گزارش در پنج سال گذشته بیش از 108 هزار شغل پایدار در خوزستان ایجاد شده است که به دلیل آمار بالای بیکاری این تعداد خیلی به چشم نیامده است./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار