شهریه دانشگاه آزاد با حضوری شدن آموزش افزایش پیدا نمی‌کند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه آزاد از افزایش پیدا نکردن شهریه دانشجویان همزمان با حضوری شدن آموزش‌ها خبر داد.
محمدمهدی طهرانچی با اشاره به استقبال دانشجویان از حضوری شدن کلاس‌های آموزشی گفت: تعداد زیادی از دانشجویان به صورت حضوری در کلاس‌ها شرکت می کنند.

این در حالی است که سال‌های گذشته و پیش از همه‌گیری کرونا، در اولین روز برگزاری کلاس‌ها دانشجویان کمتری حضور می‌یافتند.

در دانشگاه آزاد اسلامی واحد‌های سراسر کشور مجموعاً ۵۷۰ هزار کلاس درس برگزار می‌شود. از امروز نیز آموزش حضوری به صورت رسمی از سر گرفته شد.

او گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طی دو سال برگزاری غیر حضوری کلاس‌های آموزشی، تجربیات مناسبی در این زمینه به دست آورد و تلاش داریم از ظرفیت‌های مثبت آموزش غیرحضوری استفاده کنیم.

به عقیده وی دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی پیشروترین قشر جامعه در بحث واکسیناسیون بوده اند.

او گفت: بیش از ۹۰ درصد جامعه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی دو دوز واکسن کرونا و ۴۶ درصد دوز سوم را نیز دریافت کرده‌اند.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای بهره‌مندی از امکانات و خدمات خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی الزامی است.

طهرانچی گفت: به آن دسته از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که تنها دو دوز واکسن زده‌اند نیز توصیه می‌شود دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند. در نیمسال تحصیلی جاری، غیبت دانشجویانی که به دلیل ابتلا به بیماری یا علائم بیماری، در کلاس‌های درس حضور نیابند، موجه محسوب خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضوری شدن فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه هیچ‌گونه افزایش شهریه را به دنبال نخواهد داشت. آنچه برای ما اهمیت دارد، حضور دانشجویان در محیط دانشگاه و افزایش نشاط دانشجویی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار