طلسم مسیر غربی پل ششم پس از سال‌ها شکسته شد

دسته ها: اخبار

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از شکسته شدن طلسم مسیر غربی پل ششم پس از سال‌ها خبر داد و گفت: مسیر حد فاصل پل ششم تا بلوار آریا به طول 6 کیلومتر در دو باند رفت و برگشت سه کیلومتری به عرض 30 متر و آیلند فضای سبز 6 متری نیز با هزینه ای بالغ بر 60 میلیارد ریال در حال احداث می باشد.

محمد صفری افزود: این پروژه به دلیل  وجود معارض طی سال‌های گذشته تکمیل نشده بود که از ابتدای سال جاری این پروژه مجددا فعال شد و در حال حاضر نیز با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله  اجرای لایه آسفالت است.

وی اظهار داشت: اجرای فاز اول این پروژه موجب اتصال مسیر پل ششم به بلوار آریا شده و بخشی از بار ترافیکی مسیر بلوار کارگر شرقی به پل ششم  را کاهش می دهد. همچنین فاز دوم این پروژه حد فاصل بلوار آریا تا بلوار نخلستان نیز در حال اجراست که از ابتدای سال جاری تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در مرحله خاکبرداری و تثبیت مسیر است.

صفری طول فاز دوم این پروژه را 5/2 کیلومتر عنوان کرد و گفت: فاز سوم پروژه حد فاصل بلوار نخلستان تا بلوار گلستان به طول تقریبی 5/1 کیلومتر است که به دلیل تعارض با مجموعه ورزشی سازمان آب و برق تاکنون عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به تاکیدات شهردار اهواز مبنی بر تکمیل و بهره برداری فاز اول این پروژه در آینده نزدیک گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری نیز فاز دوم و سوم پروژه مذکور تکمیل و به بهره برداری برسد و با اتصال مستقیم پل ششم به بلوار گلستان،کامیون ها و وسائل نقلیه سنگین از شرکتهای فولادی می توانند به صورت مستقیم به شرکت فولاد خوزستان در شرق و غرب اهواز تردد کنند.

وی با ذکر این نکته که اتصال این مسیرها به هم موجب توسعه بخش جنوبی منطقه چهار شهرداری می شود گفت: اجرای این پروژه ضمن جلوگیری از تردد وسائل نقلیه سنگین در معابر شهری ، موجب رونق و ساخت و ساز در مسیر طرح می شود.

اخبار