فنی حرفه ای و دانشگاه امکان تربیت نیروی ماهر نفت را ندارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

فنی حرفه ای و دانشگاه امکان تربیت نیروی ماهر نفت را ندارند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید پذیرفت که باتوجه به ظرفیت های فعلی نیروی کار ماهر مورد نیاز صنعت نفت از طریق آموزش های دانشگاهی و فنی و حرفه ای تامین نمی شود.

به گزارش ایرنا عیسی منصوری شامگاه دوشنبه در نشست شورای اشتغال استان خوزستان در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری ادامه داد: درحال حاضر صنایع بزرگی چون نفت صرفا به یک نیروی مهارت آموخته نیاز ندارند بلکه به دنبال نیروهای ماهر همراه با دانش فنی هستند، اگرچه ما در بحث ورود تکنولوژی در کوتاه مدت دچار چالش هستیم اما می توان این خلا را از طریق تربیت و آموزش حرفه ای نیروی کار جبران کرد.
وی با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسان افزار مورد نیاز بازار کار را یک راهبرد جدی است تصریح کرد: تفاهم نامه سه جانبه ای میان استانداری خوزستان، وزارت رفاه، کار و تامین اجتماعی و وزارت نفت برای تربیت نیروی ماهر مورد نیاز شرکت نفت غرب کارون منعقد شده است همچنین دیگر هدف ما توسعه این تفاهم نامه به 28 مخزن نفت دیگر در آینده است.
منصوری عدم اتصال به بازارهای بزرگ را یک خلا دانست و گفت: از طریق ارتباط نیروی کار ماهر و شرکت نفت می توان در خوزستان اشتغالزایی کرد.
وی افزود: یکی از چالش های پیش رو در این خصوص عدم تامین نیازهای استاندارد شرکت نفت توسط قطعه سازان و نیروهای کار است به همین جهت نمی توان تمام انتقادات را به سمت شرکت نفت معطوف کرد.
معاون وزیر کار با اشاره به اینکه در استان خوزستان ظرفیت های خوبی وجود دارد اظهار داشت: ممکن است شرایط فعلی اقتصاد کشور به روزهای بارانی مشابه باشد اما قطعا این روزها نیز خواهد گذشت و باید خود را برای شرایط بهتر آماده کنیم.
منصوری خاطرنشان کرد: تمام کشورهای درحال توسعه موفق شرایط نامساعد اقتصادی همچون کشور ما را تجربه کرده اند اما با انسجام و بهره گیری از ظرفیت ها از این شرایط عبور کرده اند.
وی از پرداخت مرحله سوم تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و یادآور شد: سازمان برنامه و بوجه این تسهیلات را ابلاغ کرده و به زودی به حساب بانک ها واریز می شود.
دولت سال گذشته درراستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استانها تسهیلاتی در قالب طرح های اشتغال فراگیر،روستایی، مشاغل خانگی و کارورزی ابلاغ کرد، سه هزار و 376 میلیارد ریال به طرح های روستایی و 12هزار و 370 میلیارد ریال به طرح های فراگیر خوزستان اختصاص یافت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار