نصب اولین دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمزدر میدان دانشگاه

دسته ها: اخبار

مهندس یزدی معاون حمل ونقل و ترافیک در مصاحبه تلویزیونی خود در برنامه شهر من اهواز به تشریح عملکرد  این معاونت پرداخت.

معاون حمل ونقل و ترافیک گفت: نسبت  به سال های گذشته سرعت بیشتری به اقدامات اجرایی دادیم.

وی در رابطه با نصب علائم و تابلوها گفت: که خوشبختانه آمار عملکردی کاهش فوتی ها را داشته ایم. به طوری که در سال 92 نسبت به 91، 23 درصد کاهش فوتی را داشتیم و از 134 کشته در سال 91 به عدد 108 رسیدیم که در بین تمام شهرستانهای کشور از نظر کاهش ، رتبه ی اول را داشته ایم و پیگیر آن هستیم که آمار عملکردی امسال نسبت به سالهای گذشته بهتر شود.

یزدی درخصوص وضعیت پایانه های مسافربری گفت: در سالهای گذشته اهواز از پایانه های مناسبی برخوردار نبوده که با تلاش سازمان پایانه ها و حوزه حمل و نقل و ترافیک ، توانستیم پایانه ی شرق را که قسمت شرقی استان و خارج از استان را پوشش می دهد را به حداقل 3 برابر فضای مناسب برای استراحت مسافران پوشش دهیم. ضمن اینکه سیستم های سرمایشی ، گرمایشی ، تلویزیون و سایر مواردی که باعث رفاه بیشتر شهروندان می شود را نصب نماییم.

معاون حمل ونقل و ترافیک افزود : 1520 متر مربع به فضای پایانه ی مسافربری سه راه خرمشهر افزوده شده است.

یزدی درمورد عملکرد مدیریت ITS گفت: تاکنون 57 دوربین در نقاط حساس و حادثه خیز سطح شهر نصب شده است .دوربین های ثبت سرعت از آبان سال گذشته نصب شده اند.

وی خاطر نشان کرد: علت بیش از 70 درصد تصادفات منجر به فوت و کل تصادفات سرعت است که ما در یکسال قبل از نصب دوربین ها ، آبان ماه 91 تا 92 -92تا93 – از پارک شقایق(قوری) تا پل سوم که چیزی حدود 8 کیلومتر را پوشش می دهد. و از میدان شهید بندر تا سه راهی تپه حدود 12 دوربین نصب کردیم . در این دوره یکساله نسبت به زمانی که دوربین نصب نشده بود 70 درصد کاهش کشته داشتیم یعنی ما از یکسال 91 تا آبان 92 ، 14 کشته داشته ایم . در حالی که در سال بعد این عدد به 4 کشته رسیده، که خوشبختانه 10 نفرکاهش داشته است.

معاون حمل و نقل وترافیک اظهار داشت: که اجرای تقاطع های هوشمند بسیار خوب پاسخ داده است. ما براساس تراکنش ماشینی که پشت خط ایست عابرپیاده است ، انجام می شود یعنی اگر 2/2 ثانیه از آن خط ایست عبور نکنید به معنی اینکه این تقاطع ماشین و تراکم سنگین ندارد و 4 ثانیه به عابر پیاده فرصت می دهد و بعداز 6 ثانیه چراغ را قرمز و خط مقابل را سبز می نماید.این برای شهر اهواز که در 8 ماه از سال هوای گرم دارد بسیار خوب است و راننده مجبور نیست 40تا50 ثانیه توقف نماید. شب ها خطی که غالب تلقی می شود همیشه سبز است .اگر از خط فرعی ماشین وارد شود 6 ثانیه بعد سبز می شود و خط مقابل را قرمز می کند.

وی اظهار داشت: درحال حاضر 30 تقاطع هوشمند بدین صورت در سطح شهر عمل  می کنند.و در سال آینده 10 تقاطع دیگر هوشمند می گردد.

معاون حمل و نقل و ترافیک گفت: اولین دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز تا پایان بهمن ماه در میدان دانشگاه نصب می شود. این دوربین مستقیماً عکس ماشین متخلف را گرفته و ثبت می نماید و پلیس پس مشاهده جریمه را نوشته و برای راننده متخلف ارسال می نماید.

یزدی خاطر نشان کرد : که 20 دوربین ثبت سرعت در 3 محور دیگر تعریف شده که یک ماه قبل از پایان سال آغاز و انشاا… تا هفته ی دولت به بهره برداری خواهد رسید.

معاون حمل ونقل و ترافیک در خصوس عملکرد مدیریت طراحی و ایمنی گفت : در یک سال گذشته کارهای مهمی انجام شده که به عنوان مثال می توان به پل سوم که 21 بهمن ماه افتتاح خواهد شد اشاره کرد.

وی افزود:پل سوم 21 کیلومتر بزرگراه از ورودی ماهشهر تا انتهای خروجی اندیمشک ، همه ی جاده 28 متر  حداقل عرضش بود که پس از ورود به پل سوم به کمتر از 12 متر می رسید . حجم عبور ماشین در پیک ساعت صبح از شرق به غرب 4200 وسیله نقلیه عبوری بود که از نظر ترافیکی سطح سرویس F (بدترین حالت) که یک مسیر 800-700 متر را یک راننده 15 دقیقه طی می کرد. انشاا… بعد از افتتاح پل به گروه B ارتقا یافته و سرعت خودروها به 50 کیلومتر در ساعت می رسد.

یزدی به دیگر کارهای عمرانی ترافیکی اشاره کرد که شامل زیرگذر خلیج فارس که چندی پیش افتتاح شد. روگذر جوادالائمه که درحال احداث می باشد و زیر گذر شریعتی که درحال احداث است و به امید خدا تا اواسط سال آینده افتتاح خواهد شد.

اخبار