هر آنچه نیاز است از بازارکار، آینده شغلی و درآمد مهندس صنایع بدانید/جایگاه حرفه‌ای مهندسی صنایع کجاست؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مهندسی صنایع شاخه‌ای از مهندسی است که به بهینه‌سازی فرآیندها و یا سیستم‌های پیچیده می‌پردازد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماهیت رشته صنایع کار در کارخانه است و اگر فرد بتواند سیستم‌ها را تحلیل کند در این رشته به خوبی موفق خواهد شد. مهندسی صنایع به طراحی، پیاده سازی و بهبود سیستم‌های یکپارچه‌ای از انسان، مواد، اطلاعات، تجهیزات و انرژی می‌پردازد.

مهندسان صنایع می‌توانند به راحتی به حوزه آی تی راه پیدا کنند و در فیلد‌هایی مانند کلان داده، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی که نیاز به آمار پیشرفته مهندسی نظیر رگرسیون، سری‌های زمانی و غیره پیشرفت کنند.

مهندسان صنایع بر چگونگی انجام کار‌ها، دستیابی به نتایج بدون خطا، تکنولوژی مورد نیاز، ایمنی کارکنان، محیط و هزینه تمرکز دارند؛ فردی که در رشته صنایع شروع به کار می‌کند؛ درآمد ۲ الی ۳ میلیونی خواهد داشت که به مرور افزایش پیدا می‌کند.

این رشته جدید است اما می‌تواند رشد بسیار خوبی داشته باشد؛ داشتن مهارت و تخصص خوب یکی از مهم‌ترین کارها در هر شغلی است. در مهندسی صنایع وجود برخی مهارت و توانمندی‌ها ضروری است و افراد باید برای داشتن درآمد میلیونی، این مهارت‌ها را یاد بگیرند.

برخی از این توانمندی‌ها عبارتند از توان حل مسئله، مهندس صنایع – ذهن پویا و جستجوگر، خلاقیت و نوآوری، مهارت‌های ارتباطی خوب، داشتن توان مدیریتی، توان تجزیه و تحلیل مناسب، توان علمی خوب در ریاضی، آمار و فیزیک، کار تیمی، توانایی تحمل فشار کاری زیاد، دقت و توجه به جزئیات، توان مدیریت زمان، تسلط به زبان انگلیسی است که در به روز بودن و آگاهی از آخرین دستاورد‌های مهندسی صنایع بسیار ضروری است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار