هزار قاضی ویژه شورا اردیبهشت ماه استخدام می‎شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون قضایی و اداری مالی مرکز امور شورای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: حدود 6 هزار شعبه شورای حل اختلاف در شهرها و 3 هزار و 500 شعبه در روستاها وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، عبدالحسین قره‌داغی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بازدیدی که از شوراهای حل اختلاف این شهرستان داشتیم، روند رسیدگی به پرونده‎ها خوب بود و اطاله دادرسی مشاهده نمی‎شد.
وی با اشاره به اینکه مردم نیز از وضعیت رسیدگی در این شوراها رضایت داشتند، بیان داشت: طبق قانون جدید شوراهای حل اختلاف قاضی‎محور شده و فقط می‎توانند، صلح و سازش ایجاد کنند و رسیدگی بر حسب قانون جدید به عهده قاضی است.
قره‎‎داغی از کمبود قاضی ویژه شوراهای حل اختلاف خبر داد و تصریح کرد: قضات این شوراها صبح‎ها در دادسرا و دادگاه و بعد از ظهرها در شورا به رسیدگی می‎پردازند.
وی افزود: شوراهای حل اختلاف فعال در سطح شهرهای کشور حدود 6 هزار شعبه هستند که کار رسیدگی و صدور حکم را انجام می‎دهند، اما در سطح روستاها 3 هزار و 500 شعبه وجود دارد که فقط نسبت به ایجاد صلح و سازش اقدام می‎کنند.
رضایت 72 درصدی مردم از عملکرد شوراهای حل اختلاف
قره‎داغی عنوان کرد: بر اساس بازرسی‎های انجام شده در کل کشور 72 درصد مردم از رسیدگی در شوراهای حل اختلاف رضایت دارند و این شوراها توانسته‎اند، مشکلات مردم را تا حدودی برطرف کند.
معاون قضایی و اداری مالی مرکز امور شورای حل اختلاف قوه قضائیه ادامه داد: با ابراز تأسف تنها حدود 250 نفر قاضی ویژه شورای حل اختلاف در سطح کشور وجود دارد، اما در اردیبهشت‎ماه حدود یک‎هزار نفر استخدام می‎شود.
فعالیت 40000 نفر در شوراهای حل اختلاف
وی با اشاره به اینکه حدود 40 هزار نفر در سطح شوراهای حل اختلاف فعالیت می‎کنند، ابراز داشت: تنها 16 هزار نفر از این افراد واجد شرایط استخدام هستند که باید برای آن‎ها چاره‎اندیشی شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار