هیچ واحد درسی در دانشگاه پیام نور با 5 جلسه آموزشی تشکیل نمی شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه بحث تکمیل موظفی و حضور و غیاب اساتید به صورت روزانه به صورت الکترونیک کنترل می شود، گفت:‌ هیچ واحد درسی در دانشگاه پیام نور با 5 جلسه آموزشی تشکیل نمی شود.

امیر حسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره مطالبه دانشجویان در بخش «فارس من» با عنوان « مشکلات دانشجویان پیام‌نور را حل کنید»، گفت: دانشگاه پیام نور در هر یک از استان‌های کشور دارای یک سیستم مجزاست که با توجه به این موضوع بحث تکمیل موظفی و حضور و غیاب اساتید به صورت روزانه به صورت الکترونیک کنترل می شود پس در نتیجه اگر استادی به هر دلیلی نتواند کلاس آموزشی موظفی خود را تشکیل دهد باید در زمان دیگری کلاس جبرانی بگذارد که در غیر این صورت امکان اتمام درس و تکمیل موظفی برای اساتید وجود ندارد.

 وی افزود: تمامی کلاس های آموزشی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور به طور کامل طبق تعداد و روزهای مصوبات انجام می شود به طور مثال حداقل تعداد کلاس ها از ۶ تا ۱۲ جلسه و برخی دروس نیز از ۱۸ تا ۲۴ جلسه و ۳۲ ساعت آموزش دارند بنابراین استادی وجود ندارد که کلاس های آموزشی موظفی خود را تشکیل نداده باشد.

بهروز تصریح کرد: استفاده از سامانه‌های دانشگاه پیام نور از ترم گذشته تا کنون رایگان است و دانشجویان بابت شرکت در کلاس های آموزشی الکترونیک هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند از طرفی باید بگویم در ترم تحصیلی جاری نیز ۶۰ گیگابایت اینترنت از سوی وزارت ارتباطات برای دانشجویان اختصاص یافته است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور ادامه داد: این دانشگاه تسهیلات مختلف را برای دانشجویان ارائه می دهد به طوری که علاوه بر وام های شهریه و دانشجویی تمامی خدمات به دانشجویان بر بستر الکترونیکی اتفاق می افتد به طور مثال ۱۵ جشنواره ملی فرهنگی را به صورت مجازی برگزار کردیم که باید بگویم تعداد این جشنواره ها نسبت به سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: زمان و ساعت برگزاری کلاس های آموزشی در سیستم سامانه گلستان دانشگاه مشخص است البته این اطلاعات در سامانه هر یک از استان ها  و همچنین در پرتال و واحد های دانشگاهی وجود دارد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار