چرا ستاره های ایتالیایی محبوب ترند؟!

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم ورزشی ، با وجود ضعف همه جانبه فوتبال ایتالیا که نتیجه ضعف های شدید مالی و بدهکاری های کلان است ستاره های فوتبال این کشور چکمه ای همچنان روی بورس هستند.

با وجود اینکه لیگ برتر انگلیس و لالیگا در میان لیگ های فوتبال دنیا یکه تازی می کنند و یا فوتبال آلمان که قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل را تجربه کرد اما ابهت و شکوه ستاره های محبوب ایتالیایی حفظ شده است. این ستاره ها هنوز محبوب و دوست داشتنی هستند. عجیب است ستاره پا به سن گذاشته ای مثل آندره آ پیرلو خیلی بیشتر از فیلیپ لام کاپیتان قهرمان جهان یعنی آلمان محبوبیت دارد. استفان الشعراوی نسبت به بسیاری از ستاره های دیگر اروپایی بیشتر محبوب است اما راز محبوب بودن ایتالیایی ها چیست؟ پاسخ به این سوال را باید در سه مورد زیر جستجو کرد.

خونگرم ها

چهره بی حالت و سرد لام را فراموش کنید. چهره عبوس وین رونی را هم فراموش کنید. بی احترامی های گرث بیل به هواداران را هم از یاد ببرید و فقط بر روی ستاره های ایتالیای زوم کنید. بر اساس گزارش ها بازیکنان ایتالیایی در میان سایر فوتبالیست های همتراز خودشان در فوتبال اروپا بسیار خونگرم تر و هوادار نوازتر از همه هستند. عجیب است که ستاره ای مثل پیرلو حتی با برخی از هوادارانش شام صرف می کند. این خونگرمی عمده ترین دلیلی است که نشان می دهد چرا با وجود افت فوتبال ایتالیا برخی بازیکنان شاغل در لیگ این کشور محبوبیتی همتزار با ستاره هایی مثل زلاتان ابراهیموویچ و یا نیمار دارند.

ستاره های مد

مردم ایتالیا عاشق مد و شوهای لباس هستند. میلان پایتخت مد اروپاست و علاوه بر آن سایر شهرهای ایتالیا فستیوال های مد دارند. در واقع مد و مدگرایی با مردم ایتالیا گره خورده است و حتی در عادی ترین حالت زندگی آنها جریان دارد. حال این کمپانی های مد برای تبلیغ بیشتر دست به دامان ستاره های فوتبال ایتالیا می شود. شاید چندان منطقی به نظر نرسد اما حضور در شوهای مد یکی دیگر از دلایل محبوبیت بازیکنان ایتالیایی است.

پنج رقیب ایتالیایی

لیگ هیچ کشوری به اندازه ایتالیا رقیبان قدرتمند ندارد. بوندسلیگای آلمان فقط بایرن مونیخ را دارد و در اسپانیا همه چیز به رئال مادرید و بارسلونا خلاصه می شود. در فرانسه پاری سن ژرمن و موناکو و مارسی رقیب یکدیگر هستند. در انگلیس نیز منچستریونایتد و آرسنال و چلسی رقیب یکدیگر بودند اما در دو فصل اخیر لیورپول و منچسترسیتی هم به جمع آنها اضافه شده است. با این حال رقیبان انگلیسی به پای پنج رقیب ثابت فوتبال ایتالیا نمی رسند. یوونتوس، رم، لاتزیو، میلان و اینترمیلان. واضح است که برخی از این تیم ها نظیر میلان و یا اینتر به هیچ عنوان قدرت و صلابت گذشته را ندارند اما همین پنج تیم بسیار محبوب بخش دیگری از دلیل محبوبیت ستاره های ایتالیایی هستند. بازیکنی که به یکی از این پنج تیم پرطرفدار برود با طور جهشی محبوبیتی بسیار زیاد پیدا می کند.

منبع:اسپورتزکیدا

اخبار