کارآفرینان برای ایجاد عناوین شغلی جدید اقدام کنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کارآفرینان برای ایجاد عناوین شغلی جدید اقدام کنند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهور با بیان اینکه کارآفرینان خلاق و فکور هستند، گفت: کارآفرینان باید مورد تکریم و احترام قرار گیرند تا بتوانند پیشتازان توسعه کشور باشند.
به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا ، ابوالفضل رضوی در نشستی با حضور کارآفرینان برتر استان قم عنوان کرد: کارآفرینان انسان‌های خلاق و فکور هستند که تغییر و تبدیل در وضعیت موجود ایجاد می‌کنند و سرمایه‌گذار نیز با امکاناتی که در اختیار دارد به کمک کارآفرینان می‌آید.
وی افزود: پنج میلیون عنوان شغلی تا چند سال آینده از دنیا حذف می‌شود و این کارآفرینان هستند که باید با فکر خود، عناوین شغلی جدید ایجاد کنند؛ کارآفرینان باید مورد احترام و تکریم قرار گیرند تا پیشتازان توسعه کشور باشند.
معاون رییس‌جمهور در پیشنهادی به کارآفرینان اظهار داشت: کارآفرینان با همت خود می‌توانند سازمان مردم نهاد توسعه پیشتاز روستایی را تشکیل دهند تا با سهولت بیشتری با مسئولین جلسات برگزار کنند و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند.
وی درخصوص درخواست عده‌ای از کارآفرینان با پرداخت وام توسعه روستایی بدون دریافت وثیقه گفت: وام بدون وثیقه عین ظلم و بی‌عدالتی است؛ اما به منظور سهولت روستاییان جهت دریافت وام توسعه روستایی، طبق توافقات با بانک‌های عامل، مصوب شده است که اگر متقاضی طرح خود را در زمینی اجرا کرده است که سند ندارد و شورای روستا تایید کند که ملک برای همان شخص است و این به تایید بخشدار و فرماندار نیز برسد، بانک موظف است به عنوان وثیقه آن ملک را بپذیرد و وام را اعطا کند.
رضوی افزود: نرخ کارمزد وام توسعه روستایی ۸ درصد است و یکسال نیز برای بازپرداخت آن تنفس دارد؛ محاسبه نرخ وثیقه براساس کارمزد 12 درصد است و بانک ها نباید بیشتر از این مبلغ درخواست وثیقه کنند.
وی ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات، طرح‌هایی که محصول صادراتی دارند دارای اولویت هستند؛ همچنین شرکت‌ها نیز مزیت بالاتری برای دریافت وام دارند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهور گفت: از قول رییس سازمان امور مالیاتی کشور می‌گویم که تمام واحدهای تولیدی و اشتغال روستایی 5 سال از پرداخت مالیات معاف هستند و این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار